طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس در شناخت یکی از مسائل اساسی فلسفی یعنی شناخت انسان براساس مبانی حکمت متعالیه از جایگاه بسزایی برخوردار است.
2 هدف کلی بررسی دیدگاه حکمت متعالیه در مورد انسان و ابعاد وجودی او.
3 شایستگی های پایه تسلط بر مبانی شاخص حکمت متعالیه
4 اهداف یادگیری 1. شناخت مبانی فلسفی مبرهن حکمت متعالیه در تبیین انسان و ابعاد وجودی او. 2. رسیدن به توانایی مبرهن ساختن برخی مطالب مرتبط با انسان شناسی فلسفی با بهره گیری از مبانی حکمت متعالیه.
5 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی
6 وظایف دانشجو 1. توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس 2. مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس 3. پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث
7 منبع اسفار اربعه + المشاعر + مفاتیح الغیب + شواهدالربوبیّه رسالة الانسان علامه طباطبایی
8 مواد و امکانات آموزشی وایت برد + تخته سیاه و فضای مجازی
9 نحوه ارزشیابی 1. ارزیابی شفاهی حین تدریس 2.ارزیابی کتبی میان ترم 3.ارزیابی کتبی پایان ترم
10 فایل Pdf File