1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس در شناخت یکی از مسائل اساسی فلسفی یعنی شناخت انسان براساس مبانی حکمت متعالیه از جایگاه بسزایی برخوردار است. |
2 |
هدف کلی |
بررسی دیدگاه حکمت متعالیه در مورد انسان و ابعاد وجودی او. |
3 |
شایستگی های پایه |
تسلط بر مبانی شاخص حکمت متعالیه |
4 |
اهداف یادگیری |
1. شناخت مبانی فلسفی مبرهن حکمت متعالیه در تبیین انسان و ابعاد وجودی او.
2. رسیدن به توانایی مبرهن ساختن برخی مطالب مرتبط با انسان شناسی فلسفی با بهره گیری از مبانی حکمت متعالیه. |
5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی |
6 |
وظایف دانشجو |
1. توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس
2. مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس
3. پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث |
7 |
منبع |
اسفار اربعه + المشاعر + مفاتیح الغیب + شواهدالربوبیّه رسالة الانسان علامه طباطبایی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت برد + تخته سیاه و فضای مجازی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
1. ارزیابی شفاهی حین تدریس
2.ارزیابی کتبی میان ترم
3.ارزیابی کتبی پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |