طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس در ارتقاء توانایی دانشجویان رشته فلسفه اسلامی در راستای کاربردی نمودن قواعد منطق ارسطویی، جنبه مقدماتی دارد و می‌تو‌ان آنر ا مقدمه ورود دانشجویان، به رشته فلسفه دانست.
2 هدف کلی توانمندسازی دانشجویان رشته فلسفه در ارائه تعریف و استدلال مبتنی بر قواعد منطق و بالا بردن توانایی آنان در تشخیص مغالطه‌های به کار رفته در تعریف و استدلال.
3 شایستگی های پایه آشنایی با منطق در دوره کارشناسی
4 اهداف یادگیری 1. توانمندسازی دانشجویان رشته فلسفه در ارائه تعریف و استدلال مبتنی بر قواعد منطق (صورت استدلال و تعریف) 2. آشنایی دانشجویان با مبحث صناعات خمس که عبارتند از: برهان، جدل، خطابه، شعر، مغالطه و انواع آن (ماده استدلال)
5 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی
6 وظایف دانشجو توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث
7 منبع کتاب منطق اشارات و تنبیهات + منطق شفاء
8 مواد و امکانات آموزشی وایت برد + تخته سیاه
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی در حین تدریس + ارزشیابی کتبی پایان ترم
10 فایل Pdf File