| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
بحث امامت به عنوان فصل مذهب تشیع بالاترین نقش رادرکلام اسلامی دارد |
| 2 |
هدف کلی |
آشنا ساختن دانشجوبان با دلایل عقلی ونقلی امامت وتوانا ساختن آنان برپاسحگویی به شبهات |
| 3 |
شایستگی های پایه |
خواندن مقداری ازمنطق وفلسفه وآشنایی با علوم روایی درحد مختصر |
| 4 |
اهداف یادگیری |
به دست دادن اطلاعات زیاد وجامع درمساله امامت ؛ تاکید بربرخی ازبرهانها برای توانا ساختن همه جانبه دانشجو ؛ ذکر اشکالات قدبم وجدید اهل سنت و روشنفکران دینی |
| 5 |
روش تدریس |
روش تدریس به شکل طرح مساله وبحث وپرسش و پاسخ با دانشجویان است . |
| 6 |
وظایف دانشجو |
به یاد سپردن اطلاعات جلسات پیشین ؛ مباحثه ؛ مراجعه به کتب معرفی شده و شرکت درگفتگوها |
| 7 |
منبع |
منبع اصلی الهیات استاد سبحانی است اما ازکتب دیگر در باب امامت ونیز تفسیر المیزان به نحوگسترده استفاده میشود . |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
به امکانات خاصی نیاز نیست . |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
شرکت در مباحثات کلاسی ؛ آزمون میان ترم و نهایی |