طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس در شناخت رکن اساسی حکمت متعالیه یعنی وجود و احکام آن، نقش اساسی ایفا می‌کند به گونه‌ای که در صورت نداشتن فهم درست از وجود و احکام وجود مانند اصالت، وحدت تشکیکی، وحدت شخصی و مانند آن، حکمت متعالیه صدرایی آنگونه که شایسته است فهمیده نخواهد شد.
2 هدف کلی توانمندسازی دانشجویان رشته فلسفه اسلامی، در شناخت هر چه بهتر وجود و احکام ان در حکمت متعالیه صدرایی برای دست یابی به تحلیل درست و بهره‌گیری از مبانی مبرهن حکمت متعالیه در نظریه پردازی‌های فلسفی و کلامی.
3 شایستگی های پایه آشنایی مناسب با مبانی خاص حکمت متعالیه به ویژه در حوزه وجودشناسی و احکام وجود
4 اهداف یادگیری 1. شناخت مبرهن وجود و احکام آن در حکمت متعالیه صدرایی. 2. رسیدن به توانایی مبرهن ساختن برخی مطالب مرتبط با وجودشناسی با بهره گیری از مبانی حکمت متعالیه.
5 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی
6 وظایف دانشجو 1. توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس 2. مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس 3. پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث
7 منبع اسفار اربعه + المشاعر + مفاتیح الغیب + شواهدالربوبیّه + بدایع الحکم از مدرس زنوزی + لمعات الهیه از ملاعبدالله زنوزی + رحیق مختوم از عبدالله جوادی آملی + نظام حکمت صدرایی از عبدالرسول عبودیت
8 مواد و امکانات آموزشی وایت برد + تخته سیاه
9 نحوه ارزشیابی ارزیابی شفاهی حین تدریس ارزیابی کتبی میان ترم ارزیابی کتبی پایان ترم
10 فایل Pdf File