| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس در ارتقاء توانایی دانشجویان رشته فلسفه اسلامی در راستای فهم مبانی فلسفه مشاء تاثیر بسزایی خواهد داشت. |
| 2 |
هدف کلی |
روش تحقیقی فلسفه آموزی از راه بررسی در روابط منطقی میان مفاهیم (علوم حصولی) به گونه ای که با مباحث کلامی در ارتباط می باشد. |
| 3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مبانی فلسفه مشاء و مباحث منطق ارسطویی |
| 4 |
اهداف یادگیری |
1. شناخت هر چه بهتر رابطه برخی مسائل مرتبط با فلسفه مشاء.
2. توانایی ایجاد ارتباط منطقی میان مفاهیم فلسفی بنیادین. |
| 5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی |
| 6 |
وظایف دانشجو |
1. توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس
2. مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس
3. پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث |
| 7 |
منبع |
کتاب اشارات و تنبیهات ابن سینا |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت برد + تخته سیاه |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
1. ارزیابی شفاهی حین تدریس
2.ارزیابی کتبی میان ترم
3.ارزیابی کتبی پایان ترم |
| 10 |
فایل |
Pdf File |