طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره برای استفاده بهینه از نهاده‌های تولید در بخش کشاورزی و اقتصادی کردن تولید محصولات کشاورزی، لازم است متخصصینی تربیت شوند که دانش کشاورزی را با دانش اقتصادی تلفیق نموده و با توجه به تجربیات علمی و عملی کشاورزی، اصول و تئوریهای علم اقتصاد را در مراحل مختلف تولید و توزیع کالاها و خدمات کشاورزی، در زمینه برنامه ریزی، تهیه طرحهای توجیهی کشاورزی و ارزیابی اقتصادی آنها بکار گیرند.
2 هدف کلی نظام تولید و توزیع محصولات و خدمات کشاورزی همانند سایر بخش های اقتصادی لزوما باید از منظر اقتصادی مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرند. محدودیت نهاده های کشاورزی همچون زمین، آب، نیروی کار، سرمایه، و سایر منابع تولید باعث می گردد تا مسئله صرفه اقتصادی برای تصمیم گیری در تولید کشاورزی در اولویت باشد. علم اقتصاد کشاورزی برای بررسی و عملکرد دقیق روابط اقتصادی میان داده ها و ستانده‌های کشاورزی، کاربرد روشهای مختلف تحلیل و ارزیابی و سایر اصول اقتصادی در این بخش تعریف شده است. لذا هدف علم اقتصاد کشاورزی نیز کاربرد علم اقتصاد و تئوریهای اقتصادی در حوزه تولید و توزیع محصولات و خدمات کشاورزی می باشد.
3 اهداف یادگیری علم اقتصاد کشاورزی برای بررسی و عملکرد دقیق روابط اقتصادی میان داده ها و ستانده‌های کشاورزی، کاربرد روشهای مختلف تحلیل و ارزیابی و سایر اصول اقتصادی در این بخش تعریف شده است. لذا هدف علم اقتصاد کشاورزی نیز کاربرد علم اقتصاد و تئوریهای اقتصادی در حوزه تولید و توزیع محصولات و خدمات کشاورزی می باشد.
4 روش تدریس حضوری
5 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس
6 منبع منبع درسی معرفی شده توسط استاد در گروه آموزشی مربوطه
7 مواد و امکانات آموزشی ماژیک
8 نحوه ارزشیابی حضور به موقع در کلاس 2 نمره میان ترم 8 نمره پایان ترم 10 نمره