طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی هدف از این درس استفاده از داده‌ها جهت اندازه گیری، مدیریت و تحلیل عملکرد بازاریابی، برای بیشینه کردن اثربخشی و کارایی در تصمیمات بازاریابی و فروش است. به عبارت دیگر: • آشنایی دانشجویان با مفاهیم تحلیل داده‌های فروش و بازاریابی در سطح راهبردی. • توانمندسازی دانشجویان در طراحی و اجرای مدل‌های تحلیلی برای تصمیم‌گیری در بازاریابی. • توسعه مهارت‌های استفاده از ابزارهای داده‌کاوی و یادگیری ماشین در بازاریابی. • آموزش نحوه تحلیل رفتار مشتریان و تدوین استراتژی‌های مبتنی بر داده.
2 اهداف یادگیری • آموزش و به کارگیری روشهای تحلیل داده‌ها و روش‌های کمی جهت اتخاذ تصمیمات در افزایش اثربخشی در تصمیم‌گیری‌های حوزه بازاریابی و فروش
3 روش تدریس شامل سخنرانی، پرسش و پاسخ، مشارکت فردی و گروهی دانشجویان در بحث‌های کلاس، ارائه دانشجو، انجام تمرین‌ها و پروژه درسی
4 منبع • Linoff, Gordon S., Berry, Michael J. A. (2011). Data Mining Techniques: For Marketing, Sales, and Customer Relationship Management, 3rd Edition, Wiley Publishing, Inc., Indianapolis, Indiana, USA. • Rud, Olivia Parr (2001). Data Mining Cookbook: Modeling Data for Marketing, Risk, and Customer Relationship Management, John Wiley & Sons, Inc., USA. • Kumar, V., Reinartz, W. (2012). Customer Relationship Management: Concept, Strategy, and Tools, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, Germany. • مقالات علمی روز
5 مواد و امکانات آموزشی وایت‌برد، رایانه و پروژکتور جهت ارائه
6 نحوه ارزشیابی امتحان پایان ترم (%30)، پروژه (30%)، ارائه (10%)، تمرین (30%)
7 فایل Pdf File