1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
روانشناسی سازمانی به عنوان درس پایه پیش نیازی نداردو در بر نامه ریزی درسی مقطع کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی و دولتی گنجانده شده است.t |
2 |
هدف کلی |
مطالعه رفتار منابع انسانی(اعم از مدیران و کارکنان ) در رابطه با شغل وسازمان و حل مسائل انسانی و سازمانی ابا استفاده از دانش و یافته های علم روانشناسی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنابودن با مفاهیم روانشناسی ، سازمان ، مدیریت و کار.علاقه مندی به رشته مدیریت و حل مشکلات منابع انسانی دررابطه با شغل و سازمان-
n |
4 |
اهداف یادگیری |
ارتقای سطح دانش رفتاری خود واهتمام به یادگیری فنون علمی روانشناسی سازمانی به منظور حل مشکلات رفتاری و روانی مهم انسان درمشاغل
. |
5 |
روش تدریس |
• تدریس بر اساس انتقال مستقیم اطلاعات ، رایانه ، فیلم آموزشی و اینترنت
• تدریس و آموزش بر اساس تعامل و مشارکت موثر دانشجویان
• تدریس مسأله محور(طرح مساله و حل آن با مشارکت در چند جلسه ) |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس -مشارکت درحذاقل یکی از انواع برنامه های تدریس (پرسش وپاسخ به سئوالات-سخنرانی-حضور موثر..)-شرکت در امتحانات میان ترم و پایان ترم |
7 |
منبع |
تدریس و امتحان از :
جزوه درس روانشناسی سازمانی (11400) : تالیف دکتر احمد لطیفیان
لیست زیر منابع فرعی تدریس است( در جزوه نیز استفاده شده است ).
1. روانشناسی سازمانی و کار :تالیف دکتر محمود ساعتچی
2. روانشناسی سازمانی و کار :تالیف دکتر حمزه گنجی
3. روانشناسی سازمانی و صنعتی :دکتر وجیهه حاکمی
4. روانشناسی صنعتی :نوشته ژوزف تیفین و مک کورمیک ،ترجمه دکتر سروری
5. روانشناسی صنعتی و سازمانی :تالیف دکتر مهد پروا
6. روانشناسی سازمانی و صنعتی :نوشته ابراهام کومن ترجمه دکتر شکر کن |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت-اینترنت-تخته سفید-فیلم های آموزشی
پاورپوینت-اینترنت-تخته سفید-فیلم های آموزشی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان میان ترم 4نمره.پایانترم14 نمره--مشارکت در برنامه های کلاس 2نمره-
تا3 نمره ارفاق برای مشارکت موثر که در کلاس توضیح داده میشود. |
10 |
فایل |
Pdf File |