طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس روابط کار به عنوان یکی از دروس تخصصصی در بر نامه ریزی درسی مقطع کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی و دولتی گنجانده شده است.
2 هدف کلی 1-شناخت و درک نظام روابط کار واجزای آن و بررسی آثار متقابل این نظام و جامعه 2-بررسی چگونگی تنظیم روابط کارگرو کارفرما ( یا روابط کــارکنان و مدیریــت )از بدو ورود آنها به سازمان تازمان جدا شدن آنها از سازمــان 3-تغییر طرز تلقی سنتی مبتنی بر عناد و دشمنی بین کارگران و مدیران به سمت تفاهم و همکاری برای رسیدن به هدفهای متقابل
3 شایستگی های پایه • تدریس از طریق انتقال مستقیم اطلاعات توسط استاد و مشارکت موثر و داوطلبانه دانشجویان،پرسش و پاسخ و مشارکت دواطلبانه جبران از طریق نمره ارفاقی-استفاده ازتکنولوژی های رایانه ای و اینترنتی (وبینار، vu،واتساپ ،تلگرام، فیلم آموزشی و ضبط تدریس هر جلسه • تدریس و آموزش بر اساس تعامل و مشارکت موثر دانشجویان • تدریس مسأله محور(طرح مساله و حل آن با مشارکت در چند جلسه )-طرح سوالات ادراکی در جلسات معین به منظور تلخیص مطالب تدریس شده در هر فصل وکوییز-سخنرانی دانشجویان داوطلب و بحث و گفتگو ی جمعی و تخصیص نمره به فعالیتها در کلاس-تشویق و ایجاد انگیزه علمی در دانشجویان با رویکرد آموزش ار گانیستیکی و پویا
4 وظایف دانشجو حضور در کلاس -مشارکت درحذاقل یکی از انواع برنامه های تدریس (پرسش وپاسخ به سئوالات در کلاس -سخنرانی علمی -حضور موثردر کلاس -پیش خوانی مباحث جهت موفقیت در پاسخگویی به سوالات در کلاس-کلیه فعالیتهای دانشجویان محترم درانواع متنوع برنامه های کلاس داوطلبانه است منتهی نمره ارفاقی قابل ملاحظه و انگیزاننده دارد- )-شرکت در امتحانات میان ترم و پایان ترم طبق مقررات الزامی است.
5 منبع روابط صنعتی مولف شمس السادات زاهدی روابط صنعتی نظام روابط کار (با تاکید بر حوادث ناشی از کار) مولف شمس السادات زاهدی، حسین بنی آدم کتاب روابط کار در سازمان مولف محمد شکیبا مقدم کتاب روابط صنعتی مولف علیرضا موغلی
6 مواد و امکانات آموزشی تکنولوژِ های رایانه ای و ینترنت-(وبینار-vuآموزش مجازی-واتساپ -تلگرام--فیلم های آموزشی -ضبط تدریس در هر جلسه و فایلها ی تدریس و پاورپوینت افلاین در اختیار دانشجو یان گرامی قرار می گیرد-
7 نحوه ارزشیابی امتحان میان ترم 5نمره.پایان ترم15 نمره--مشارکت درانواع برنامه های کلاس 2نمره- تشویقی در نظر گرفته میشود. (لازم به ذکر است نحوه ارزشیابی باتوجه به علایق دانشجویان محترم در کلاس و در طول ترم قابل تغییر است.
8 اهداف یادگیری شناخت نظام روابط کارو عوامل تشکیل دهنده آن آثار نظام روابط کار و جامعه ترسیم وضعیت روابط کار در ایران و جهان
9 روش تدریس • تدریس از طریق انتقال مستقیم اطلاعات توسط استاد و مشارکت موثر و داوطلبانه دانشجویان،پرسش و پاسخ و مشارکت دواطلبانه جبران از طریق نمره ارفاقی-استفاده ازتکنولوژی های رایانه ای و اینترنتی (وبینار، vu،واتساپ ،تلگرام، فیلم آموزشی و ضبط تدریس هر جلسه • تدریس و آموزش بر اساس تعامل و مشارکت موثر دانشجویان • تدریس مسأله محور(طرح مساله و حل آن با مشارکت در چند جلسه )-طرح سوالات ادراکی در جلسات معین به منظور تلخیص مطالب تدریس شده در هر فصل وکوییز-سخنرانی دانشجویان داوطلب و بحث و گفتگو ی جمعی و تخصیص نمره به فعالیتها در کلاس-تشویق و ایجاد انگیزه علمی در دانشجویان با رویکرد آموزش ار گانیستیکی و پویا