1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
«درس روانشناسی صنعتی بهعنوان یکی از دروس پایه در رشته مدیریت صنعتی در مقطع کارشناسی ارائه میشود و برای آن هیچ پیشنیازی تعیین نشده است.» |
2 |
هدف کلی |
«مطالعه رفتار انسان در محیطهای صنعتی و بهکارگیری دانش، حقایق و اصول علم روانشناسی در حل مسائل انسانی مرتبط با صنعت.»
آشنایی دانشجویان با مبانی و کاربردهای روانشناسی در محیطهای کاری و سازمانی به منظور شناخت رفتار فردی و گروهی کارکنان،و ارتقای کیفیت مدیریت در سازمانهای صنعتی. |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مفاهیم( منابع انسانی ،صنعت ، مدیریت و روانشناسی ...)
مطالعه و شناخت علل عدم کارایی بخش صنعت در جوامع در حال رشد. |
4 |
اهداف یادگیری |
«هدف یادگیری: ارتقای دانش رفتاری دانشجویان و اهتمام به یادگیری فنون علمی روانشناسی صنعتی به منظور شناسایی و حل مسائل رفتاری و روانی کارکنان در محیطهای صنعتی.» |
5 |
روش تدریس |
• تدریس بر اساس انتقال مستقیم اطلاعات ، رایانه ، فیلم آموزشی و اینترنت
• تدریس و آموزش بر اساس تعامل و مشارکت موثر دانشجویان
• تدریس مسأله محور(طرح مساله و حل آن با مشارکت در چند جلسه ) |
6 |
وظایف دانشجو |
حضورمنظم در کلاس -مشارکت در انواع برنامه های تدریس (سخنرانی ،پرسش وپاسخ -پژوهش وارائه گزارش علمی ..)-شرکت در امتحانات میان ترم و پایان ترم |
7 |
منبع |
منبع اصلی تدریس و امتحان : جزوه درس روانشناسی صنعتی :تالیف دکتر احمد لطیفیان
منابع فرعی تدریس
روانشناسی صنعتی و سازمانی :تالیف دکتر محمود ساعتچی
روانشناسی صنعتی :نوشته ژوزف تیفین و مک کورمیک ،ترجمه دکتر سروری
روانشناسی صنعتی و سازمانی :تالیف دکتر مهد پروا
روانشناسی صنعتی و سازمانی(کورمن ابراهام) ترجمه:حسین شکر کن |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت-اینترنت-تخته سفید-فیلم های آموزشی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان میان ترم 4نمره.پایانترم14 نمره--مشارکت در برنامه های کلاس 2نمره |
10 |
فایل |
Pdf File |