طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس جزء دروس کارشناسی ارشد است
2 هدف کلی کاربردهای سیستم¬های اطلاعات مکانی (GIS) در مدل سازی آب و خاک
3 شایستگی های پایه آشنایی با انواع نقشه، تولید داده‌های مکانی (وکتوری و رستری)، تصحیح هندسی و ژئورفرانس نقشه‌های اسکن شده، مدیریت داده، تهیه پایگاه داده مکانی و ویرایش نقشه‌ها، جانمایی و تولید نقشه‌های کاربردی. تجزیه وتحلیل داده‌های مکانی
4 اهداف یادگیری تربیت نیروهای متخصص و علاقه‌مند با ارائه مطالب آموزشی، تقویت و ایجاد حس و انگیزه پژوهش در دانشجویان برای انجام تحقیقات کاربردی در زمینه مدیریت منابع زمینی و انجام پروژه های کاربردی با موضوعات امایش سرزمین، مدل سازی محیطی، ارزایبی اثرات محیطیو قابلیت اراضی
5 روش تدریس این درس به صورت محجازی و حضوری (کارگاهی) برگزار می شود. در زمان حضور در کارگاه، دانشجویان با روش های علمی پردازش داده های مکانی با کاربرد در علوم زمینی و جغرافیای اشنا خواهند شد.
6 وظایف دانشجو انجام تکالیف خواسته شده توسط استاد، مشارکت در مباحث مطرح شده در کلاس و همچنین مشارکت در طرح‌های پیشنهادی توسط استاد درس، حضور مستمر در کلاس و حتی الامکان پرهیز از غیبت و مشارکت در ارزیابی دروس پایان ترم
7 منبع سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS): و کاربرد آن در مدیریت منابع آب و خاک. نویسنده: شادی دیانی , کورش محمدی. ناشر : بهمن برنا سیستم اطلاعات جغرافیایی –GIS دکتر سید رضا حسین زاده و مهندس علیرضا بیدخوری، انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد ارزیابی و برنامه ریزی محیط زیست با سامانه های اطلاعات جغرافیایی دکتر مجید مخدوم، دکتر علی اصغر درویش صفت، مهندس مخدوم و مهندس جعفر زاده، انتشارات دانشگاه نهران
8 مواد و امکانات آموزشی وسایل کمک آموزشی مانند؛ رایانه، دیتا پروژکتور
9 نحوه ارزشیابی  امتحان میان ترم به صورت انجام پروژه و Quiz ( 2 نمره)  امتحان پایان ترم به صورت انجام پروژه ( 17 نمره)  حضور و غیاب در کلاس(نمره منفی محسوب می شود)  ارائه تکالیف و کار انفرادی و گروهی( 1نمره)