1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
• این درس اطلاعات لازم را در مورد چگونگی طراحی صحیح ، تجزیه تحلیل نتایج بدست آمده و گزارش نتایج تحقیقات در اختیار دانشجویان قرار می دهد |
2 |
هدف کلی |
• آشنایی فراگیران با تدوین پروپوزال طرح های تحقیقاتی در حوزه تخصصی خود و آشنایی با روش تجزیه و تحلیل داده ها و کسب توانایی در ارایه صحیح نتایج تحقیقات |
3 |
شایستگی های پایه |
• آشنایی با مباحث آمار و احتمالات |
4 |
اهداف یادگیری |
• انواع تحقیق و فرایند انجام آن رابشناسد.
• موضوع پژوهش شامل اولویت ها ی یک موضوع و نحوه انتخاب آن را بیان کنند.
• اهداف ،فرضیه و سئوال های پژوهش را شرح دهند.
• متغیرهای پژوهش را بیان نمایند.
• انواع مطالعات را توضیح دهند.
• انواع روش نمونه گیری و محاسبه حجم نمونه در مطالعات مختلف را بشناسد
• روشهای جمع آوری داده ها را شرح دهند.
• روش توصیف و تجزیه و تحلیل داده ها را بداند
• آشنایی مقدماتی با نرم افزار spss داشته باشد
• با روشهای ارایه نتایج آشنا باشد |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی، بحث گروهی و آشنایی با نرم افزار |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت در ارایه مباحث محول شده به دانشجویان
تهیه یک پروپوزال بر اساس الگوی تدریس شده |
7 |
منبع |
حسین ملک افضلی، سید رضا مجدزاده، اکبر فتوحی، سامان توکلی، روش شناسی پژوهش های کاربردی در علوم پزشکی، تهران، انتشارات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، 1393
علی اصغر مقدم، ابراهیم نوریان، امین بحیرایی و مهرداد پویان مهر، راهنمای روش تحقیق و پژوهشهای کاربردی، کرمانشاه، انتشارات دانشگاه رازی، 1386. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
نرم افزار وبینار و سایت آموزش مجازی (vu) |
9 |
نحوه ارزشیابی |
10% حضور فعال در کلاس و شرکت در مباحث کلاسی
30% تدوین پروپوزال نمونه
35% ارزیابی های مستمر در طول ترم
25% آزمون نهایی |
10 |
فایل |
Pdf File |