1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس سبب ساز آشنایی دانشجویان با دوره پهلوی به عنوان یکی از مهم ترین ادوار تاریخ معاصر ایران که به انقلاب اسلامی ختم شد، می شود. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با تحولات جامعه شناختی و سیاسی دوره پهلوی و تاثیر آن بر جامعه ایران |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی ابتدایی با تاریخ دوره پهلوی
علاقه به مباحث جامعه شناختی و سیاسی مرتبط با دوره پهلوی |
4 |
اهداف یادگیری |
کسب بینش جامعه شناختی و سیاسی پیرامون دوره پهلوی و نسبت آن با تحولات کنونی |
5 |
روش تدریس |
انتقال آموزه ها به صورت مستقیم از استاد به دانشجو |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس
همراهی با مباحث کلاس
ارائه یک موضوع تحقیقی پیرامون دوره پهلوی در کلاس به صورت کنفرانس |
7 |
منبع |
آبراهامیان. یرواند، ایران بین دو انقلاب، ترجمه احمد گل محمدی و محمد ابراهیم فتاحی، تهران: نشر نی، 1377
آوری. پیتر، تاریخ معاصر ایران، ترجمه محمد رفیعی مهرآبادی، ج2، تهران: انتشارات عطایی، 1376
- اتابکی. تورج، تجدد آمرانه، جامعه و دولت در عصر رضا شاه، ترجمه مهدی حقیقت خواه، تهران: انتشارات ققنوس، 1385
- ادیبی. حسین، طبقه متوسط جدید در ایران، تهران: انتشارات جامعه، 1358
- ازغندی. علیرضا، روابط خارجی ایران ( دولت دست نشانده )1357-1320، تهران: نشر قومس، 1376
- ازغندی. علیرضا ، تاریخ تحولات سیاسی واجتماعی ایران، تهران : انتشارات سمت ، 1383
- ازغندی. علیرضا ، ناکارآمدی نخبگان سیاسی ایران بین دو انقلاب، تهران : قومس، 1376
- ازغندی. علیرضا، ارتش و سیاست، تهران: نشر قومس، |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر یا گوشی با نرم افزار وبینار |
9 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان میان ترم
امتحان پایان ترم
نحوه و میزان مشارکت |