طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس در حوزه روش شناسی است و می تواند فرایند تحقیق در دوره دکتری را راهنمایی کند. همچنین یکی از مهم ترین قسمت هایی که می بایست هم در یک کار پژوهشی و هم مقاله ی برآمده از آن با دقت مستند و مطرح شود روش شناسی پژوهش است، چرا که روش شناسی امکان آزمون پذیری و در نتیجه ابطال پذیری را فراهم می آورد. جمع بندی مباحث مربوط به تحقیق و آمادگی دانشجو برای انجام تحقیقات
2 هدف کلی آشنایی با 1) رویکرد ها و نظریه های پژوهش، ۲) هدف پژوهش، ۳) کنترل و دستکاری بافت پژوهش و متغیرها، و۴) جمع آوری و تحلیل داده ها. 5) نگارش
3 شایستگی های پایه تعقل و درک وجود نظریه های روش شناسی مکاتب، نظریه ها و روندها شناخت مسائل اولیه روش تحقیق مانند سوال و فرضیه
4 اهداف یادگیری مجهز شدن دانشجویان به ابزارهای روش شناسی و نظریات جدید در علم سیاست
5 روش تدریس دیالوگ محور معرفی کتاب خواندن کتاب به صورت گروهی تجزیه و تحلیل کتاب ارائه تحقیق از سوی دانشجویان کار بر روی موضوعات دانشجویان
6 وظایف دانشجو خواندن کتاب ها در هر جلسه ارائه آن ها تجزیه و تحلیل کتاب ها ارائه یک مقاله علمی پژوهشی
7 منبع جری استوکر و دیوید مارش. روش و نظریه در علوم سیاسی. امیرمحمد حاجی یوسفی. (تهران: نشرپژوهشکده مطالعات راهبردی. ۱۳۸۴) سیدصادق حقیقت. روش شناسی علوم سیاسی. (تهران: نشر دانشگاه مفید. ۱۳۸۵) جهانگیر معینی علمداری. روش شناسی نظریه های جدید در سیاست. (تهران:نشر دانشگاه تهران.۱۳۸۵) علی اردستانی. ساختار و ماهیت روش در علم سیاست. (تهران: نشر قومس.۱۳۸۷). ریچارد ریچ و کارل مانهایم. روش های تحقیق در علوم سیاسی: تحقیق تجربی. لی لا سازگار. (تهران: نشرمرکز دانشگاهی. ۱۳۸۵) کاترین مارشال و گرچن بی راس من. روش تحقیق کیفی. علی پارسائیان و محمد اعرابی. (تهران: نشر دفترپژوهشهای فرهنگی.۱۳۷۷) ساختار و تاویل متن تالیف بابک احمدی نشر مرکز
8 مواد و امکانات آموزشی وبینار
9 نحوه ارزشیابی ارائه موضوع تحقیق امتحان میان ترم امتحان پایان ترم ارائه مقاله پژوهشی