1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
ضرورت بررسی و تحلیل نهضت های سیاسی و اجتماعی در ایران معاصر برای درک ساختار سیاسی و ابعاد تحولات اجتماعی. |
2 |
هدف کلی |
ارزیابی واقعبینانهتر از مواجهه با مؤلفههای زیستی جهان جدید |
3 |
شایستگی های پایه |
آگاهی نسبت به مفاهیم اساسی نهضت های سیاسی و اجتماعی در ایران معاصر |
4 |
وظایف دانشجو |
دانشجو موظف است منابع معرفی شدة مرتبط با جلسات کلاس را خوانده و با انجام تکالیف هفتگی کلاسی، سر کلاس حاضر شود. |
5 |
منبع |
زاهد، سعید (1396)، جنبش های اجتماعی معاصر ایران.
شیرودی، مرتضی (1393)، جنبش ها و نهضت های سیاسی اسلامی معاصر.
علمداری، کاظم (1399)، جنبشهای اجتماعی جدید و جامعه مدنی.
مشیر زاده، حمیرا (1394)، درآمدی نظری بر جنبش های اجتماعی.
شریعتمدار، سیدمحمدرضا (1393)، عقل و سیاست در اندیشه سیاسی ایران معاصر.
ضیا ابراهیمی، رضا (1396)، پیدایش ناسیونالیسم ایرانی نژاد و سیاست بی جاسازی.
وحدت، فرزین (1383)، رویارویی فکری ایران با مدرنیت، ترجمه¬ی مهدی حقیقت خواه
Amanat, Abbas (2017), Iran: A Modern History, New Haven: Yale University Press |
6 |
نحوه ارزشیابی |
حضور به موقع و مشارکت دانشجویان در کلاس، انجام تکالیف هفتگی و ارائه های کلاسی: 10 نمره. پایان ترم: 10 نمره. |
7 |
فایل |
Pdf File |