طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره برای شناسایی روابط و مناسبات سیاسی در ایران معاصر درک شرایط و زمینه ساختاری بیشتر از ویژگی‌های شخصیتی افراد اهمیت دارد. در همین راستا لازم است ضمن بررسی شکاف‌های ایدئولوژیک، ذهنیت سازش‌ناپذیر در فرهنگ اندیشه سیاسی معاصر، مورد بررسی و مداقه قرار گیرد.
2 هدف کلی شناخت نهادها و اندیشه‌هاى سیاسى در ایران معاصر
3 شایستگی های پایه افزایش قدرت تحلیل ریشه های فکری سیاست ورزی معاصر در ایران.
4 اهداف یادگیری به‌روزسازی دانش و توانمندسازی دانشجویان برای بررسی، پژوهش و تحلیل سیر تطور اندیشه سیاسی در ایران از آستانه انقلاب مشروطه تا کنون
5 وظایف دانشجو دانشجو موظف است منابع معرفی شدة مرتبط با جلسات کلاس را خوانده و با انجام تکالیف هفتگی کلاسی، سر کلاس حاضر شود.
6 منبع ب‍روج‍ردی‌، م‍ه‍رزاد (1384)، روشنفکران ایرانی و غرب: سرگذشت نافرجام بومی‌گرایی، ترجمه جمشید شیرازی، ‏‫تهران‬‏‫: نشر و پژوهش فرزان روز‬‏.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ شریعتمدار، سیدمحمدرضا (1393)، عقل و سیاست در اندیشه سیاسی ایران معاصر، تهران: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی. ضیا ابراهیمی، رضا (1396)، پیدایش ناسیونالیسم ایرانی نژاد و سیاست بی جاسازی، تهران: نشر مرکز. طباطبایی، سیدجواد (1377)، زوال اندیشه سیاسی در ایران، تهران: کویر. طباطبایی، ‌سیدجواد (۱۳۸۶) نظریه حکومت قانون در ایران،‌تهران: ستوده. طباطبایی، سیدجواد (1388)، مکتب تبریز و مبانی تجددخواهی، تبریز: ستوده. طباطبایی، سیدجواد (1397)، تاملی درباره ایران، جلدنخست، دیباچه‌ای بر نظریۀ انحطاط ایران با ملاحظات مقدماتی در مفهوم ایران، تهران: مینوی خرد. میرسپاسی، علی (1384)، تاملی در مدرنیته ایرانی، ترجمه جلال توکلیان، تهران: نشر ثالث. میرسپاسی، علی (1387)، روشنفکران ایران (روایت های یاس و امید)، ترجمه عباس مخبر، تهران: نشر توسعه. میلانی، عباس (1378)، تجدد و تجددستیزی در ایران، تهران: آتیه. وحدت، فرزین (1383)، رویارویی فکری ایران با مدرنیت، ترجمه¬ی مهدی حقیقت خواه تهران: ققنوس. ب: لاتین 1. Amanat, Abbas (2017), Iran: A Modern History, New Haven: Yale University Press. 2. Amirarjomand, Said (1984), The shadow of God and the Hidden Imam. Religion, Political order and societal change in Shi’ite Iran from the beginning to 1980, Chicago and London: The University of Chicago Press. 3. Esposito, John L(2001), Makers of contemporary Islam, New York: Oxford University Press. 4. Jahanbegloo, Ramin (2004), Iran: Between Tradition and Modernity, Lanham: Lexington Books. 5. Mirsepassi, Ali (2010), Democracy in Modern Iran: Islam, Culture, and Political Change, New York: New York University Press. 6. Mirsepassi, Ali (2000), Intellectual discourse and the politics of modernization: negotiating modernity in Iran. New York: Cambridge University Press. 7. Moussawi, Ibrahim (2001), Shi'ism and the democratisation process in Iran: with a focus on Wilayat al-Faqih, London: Saqi. 8. Shirali, Mahnaz (2015), The mystery of contemporary Iran, New Brunswick, New Jersey: Transaction Publishers.
7 نحوه ارزشیابی حضور به موقع و مشارکت دانشجویان در کلاس، انجام تکالیف هفتگی ارائه های کلاسی: 10 نمره. پایان ترم: 10نمره.
8 فایل Pdf File