1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
ژرف اندیشی درباره انسجام و کفایت اندیشه اخلاقی در نزد اندیشمندان برجسته فلسفه اخلاق معاصر. |
2 |
هدف کلی |
شناخت هنجارها و داوری های اخلاقی در تاریخ اندیشه مدرن |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی نسبی با مبانی فلسفه اخلاق |
4 |
اهداف یادگیری |
درک اساسیترین نظریههای اخلاق در سنت فلسفی غرب، از دوران باستان تا دههی اخیر. |
5 |
وظایف دانشجو |
دانشجو موظف است منابع معرفی شدة مرتبط با جلسات کلاس را خوانده و با انجام تکالیف هفتگی کلاسی، سر کلاس حاضر شود. |
6 |
منبع |
هری گنسلر(1396)، درآمدی جدید به فلسفه اخلاق، ترجمه حمیده بحرینی، تهران، انتشارات آسمان خیال.
رابرت هولمز(1385)، مبانی فلسفه اخلاق، ترجمه مسعود علیا، تهران: ققنوس.
Gauthier, David (1986), Morals by Agreement, Oxford University Press, New York.
Jenkins, Richard (2012), "Disenchantment, Enchantment and Re-Enchantment: Max Weber at the Millennium", Mind and Matter, Vol. 10, Issue 2. |
7 |
نحوه ارزشیابی |
حضور به موقع و مشارکت دانشجویان در کلاس، انجام تکالیف هفتگی ارائه های کلاسی: 10 نمره. پایان ترم: 10نمره. |
8 |
فایل |
Pdf File |