1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس با توجه به اهمیت مطالعه شناخت وجوه بارز مدرنیت،آثار مدرنیته و گفتمان های رقیب آن در فلسفه غرب اهمیت دارد. |
2 |
هدف کلی |
درک گفتمانهای حاکم بر مدرنیته سیاسی و مناظره و گفتگو بر سر موضوعات بنیادین. |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با فلسفه غرب آشنایی با دوره بندی تاریخی فلسفی در غرب اشنایی با مفاهیم اولیه فلسفه غربی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با اندیشه های جدید فلسفی |
5 |
روش تدریس |
ارائه لکچر توسط استاد در نیمه اول کلاس
سمینار و مشارکت گروهی در خوانش کتب معرفی شده در نیمه دوم |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت موثر در کلاس خوانش کتاب های معرفی شده و طرح آن در کلاس به صورت گروهی ارائه خلاصه ای از کتب ارائه شده در پایان ترم آمادگی برای امتحان نهایی از کتب معرفی شده. |
7 |
منبع |
احمد خالقی، قدرت، زبان، زندگی روزمره در گفتمان فلسفی - سیاسی معاصر، تهران: گام نو. پیتر میلر، سوژه، استیلا و قدرت در نگاه هورکهایمر، مارکوزه، هابرماس و فوکو ، ترجمه نیکو سرخوش، افشین جهاندیده، تهران: نشر نی. بروس فینک، سوژه لاکانی، ترجمه محمدعلی جعفری. علی اشرف نظری، سوژه، قدرت و سیاست، تهران: آثار جاویدان کلی الیور، سوبژکتیویته بدون سوژه ها، ترجمه زهره اکسیری و پویا غلامی، تهران: گل آذین.
و کتاب اصلی هر متفکر برای هر جلسه |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس درس/ پروژکتور. تخته و پاورپوینت و کتابخانه |
9 |
نحوه ارزشیابی |
حضور به موقع و مشارکت دانشجویان در کلاس، انجام تکالیف هفتگی ارائه های کلاسی: 10 نمره. پایان ترم: 10نمره. |
10 |
فایل |
Pdf File |