طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس با توجه به اهمیت مطالعه شناخت وجوه بارز مدرنیت،آثار مدرنیته و گفتمان های رقیب آن در فلسفه غرب اهمیت دارد.
2 هدف کلی درک گفتمان‌های حاکم بر مدرنیته سیاسی و مناظره و گفتگو بر سر موضوعات بنیادین.
3 شایستگی های پایه آشنایی با فلسفه غرب آشنایی با دوره بندی تاریخی فلسفی در غرب اشنایی با مفاهیم اولیه فلسفه غربی
4 اهداف یادگیری آشنایی با اندیشه های جدید فلسفی
5 روش تدریس ارائه لکچر توسط استاد در نیمه اول کلاس سمینار و مشارکت گروهی در خوانش کتب معرفی شده در نیمه دوم
6 وظایف دانشجو مشارکت موثر در کلاس خوانش کتاب های معرفی شده و طرح آن در کلاس به صورت گروهی ارائه خلاصه ای از کتب ارائه شده در پایان ترم آمادگی برای امتحان نهایی از کتب معرفی شده.
7 منبع احمد خالقی، قدرت، زبان، زندگی روزمره در گفتمان فلسفی - سیاسی معاصر، تهران: گام نو. پیتر میلر، سوژه، استیلا و قدرت در نگاه هورکهایمر، مارکوزه، هابرماس و فوکو ، ترجمه نیکو سرخوش، افشین جهاندیده، تهران: نشر نی. بروس فینک، سوژه لاکانی، ترجمه محمدعلی جعفری. علی اشرف نظری، سوژه، قدرت و سیاست، تهران: آثار جاویدان کلی الیور، سوبژکتیویته بدون سوژه‌ ها، ترجمه زهره اکسیری و پویا غلامی، تهران: گل آذین. و کتاب اصلی هر متفکر برای هر جلسه
8 مواد و امکانات آموزشی کلاس درس/ پروژکتور. تخته و پاورپوینت و کتابخانه
9 نحوه ارزشیابی حضور به موقع و مشارکت دانشجویان در کلاس، انجام تکالیف هفتگی ارائه های کلاسی: 10 نمره. پایان ترم: 10نمره.
10 فایل Pdf File