1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس اختیاری است اما در جهت تکمیل مباحث دروس دیگر و تشویق دانشجویان به انتخاب موضوعات مهم در تاریح ایران در نگارش پایان نامه نقش مهمی دارد. انتظار می رود داشنجویان با سپری گردن این درس با مهمترین جریان های فکری ایان از مشروطه و البته تغییرات میان گفتانی آن اشنا شوند |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مهمترین جریان های فکری ایران معاصر
آشنایی با مهمترین روشنفکران ایرانی
درک تغییرات اساسی در فکر و اندیشه ایرانی و نسبت آن با امواج روشنفکری در جهان غرب |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با تاریخ تحولات سیلسی اجتماعی
آشنایی با مهمرین مفاهیم علوم سیاسی
آشنایی با دوره بندی تاریخی ایران |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با دوره پسا مشروطه
اشنایی با دوره پهلوی
آشنایی با دوره جمهوری اسلامی
مهمترین گفتمان های هر عصر |
5 |
روش تدریس |
ارائه لکچر
معرفی گتاب
بجث و بررسی |
6 |
وظایف دانشجو |
خوانش کتاب
مشارکت در مباحث کلاس |
7 |
منبع |
روشنفکران ایرانی و غربمهرزاد بروجردی
تاملی در مدرنیته ایرانی علی میر سپاسی
نواندیشان ایرانی سید علی محمودی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب
پاور پوینت |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ده نمره کلاسی از طریق مشارکت در خوانش کتاب و اریه مباحث
ده نمره امتحان پایانی از طریق امتحان کتب معرفی شده |