1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس در حوزه روش شناسی است و می تواند فرایند تحقیق در دوره دکتری را راهنمایی کند. همچنین یکی از مهم ترین قسمت هایی که می بایست هم در یک کار پژوهشی و هم مقاله ی برآمده از آن با دقت مستند و مطرح شود روش شناسی پژوهش است، چرا که روش شناسی امکان آزمون پذیری و در نتیجه ابطال پذیری را فراهم می آورد. جمع بندی مباحث مربوط به تحقیق و آمادگی دانشجو برای انجام تحقیقات |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با 1) رویکرد ها و نظریه های پژوهش، ۲) هدف پژوهش، ۳) کنترل و دستکاری بافت پژوهش و متغیرها، و۴) جمع آوری و تحلیل داده ها. 5) نگارش |
3 |
شایستگی های پایه |
تعقل و درک وجود نظریه های روش شناسی مکاتب، نظریه ها و روندها
شناخت مسائل اولیه روش تحقیق مانند سوال و فرضیه |
4 |
اهداف یادگیری |
مجهز شدن دانشجویان به ابزارهای روش شناسی و نظریات جدید در علم سیاست |
5 |
روش تدریس |
دیالوگ محور
معرفی کتاب
خواندن کتاب به صورت گروهی
تجزیه و تحلیل کتاب
ارائه تحقیق از سوی دانشجویان
کار بر روی موضوعات دانشجویان |
6 |
وظایف دانشجو |
خواندن کتاب ها در هر جلسه
ارائه آن ها
تجزیه و تحلیل کتاب ها
ارائه یک مقاله علمی پژوهشی |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
اینترنت مناسب
پاورپوینت
منابع معرفی شده |
8 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان میان ترم
امتحان پایان ترم
شرکت در مباحث کلاسی |
9 |
منبع |
برایان فی، فلسفه امروزین علوم اجتماعی، طرح نو.
دانیل لیتل، تبیین در علوم اجتماعی
لوئیز فیلیپس ماریان یورگنسن، نظریه و روش در تحلیل گفتمان
حسین پاینده، نظریه و نقد ادبی: درسنامه ای میان رشته ای |
10 |
فایل |
Pdf File |