1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس اجباری بوده که بایستی پس از اقتصاد خرد پیشرفته 1 و اقتصاد کلان پیشرفته 1 انتخاب شود. |
2 |
هدف کلی |
نهادینه سازی یادگیری حل مساله در زندگی فردی و اجتماعی
توانایی اولیه برای پیدا کردن مساله تحقیق و کسب قابلیتهای اولیه انجام آن |
3 |
شایستگی های پایه |
- دانستن روش استفاده از کتابخانه و منابع آن
- تسلط لازم به زبان انگلیسی برای مطالعه و فهم مقالات تخصصی روزآمد
- آشنا بودن به تکنیک های آماری و اقتصاد سنجی و سایر تکنیک های فنی حل مساله
- انگیزه عمیق یادگیری برای حل مسائل فردی و اجتماعی
- دانستن روش استفاده از کتابخانه و منابع آن
- تسلط لازم به زبان انگلیسی برای مطالعه و فهم مقالات تخصصی روزآمد
- آشنا بودن به تکنیک های آماری و اقتصاد سنجی و سایر تکنیک های فنی حل مساله
- انگیزه عمیق یادگیری برای حل مسائل فردی و اجتماعی |
4 |
اهداف یادگیری |
اهداف یادگیری:
1- پیدا کردن مساله تحقیق
2- بررسی ادبیات نظری موجود
3- توانایی نقد نظریات علمی و رسیدن به نوآوری
4- فهم روش انجام تحقیق مناسب حل مساله
5- سامان دهی انجام تحقیق |
5 |
روش تدریس |
روش تدریس
1- انجام وظایف محوله استاد به دانشجویان به عنوان تکلیف هر مرحله از مراحل 5 گانه اهداف تحقیق و ارزیابی استاد از پیشرفت دانشجو
2- موفقیت دانشجو در انجام یک نمونه کار پژوهشی |
6 |
وظایف دانشجو |
وظایف دانشجو
1- انجام منظم تکالیف محوله
2- پاسخگویی و مشارکت علمی در کلاسها |
7 |
منبع |
منبع درسی
1- ریمون کیوی، ترجمه نیک گهر، (1385) ، روش تحقیق در علوم اجتماعی، انتشارات آگاه |
8 |
نحوه ارزشیابی |
نحوه ارزیابی:
- حضور منظم و مشارکت در مباحث علمی کلاسی و پاسخگویی به تکالیف محوله 40%
- نوشتن پروپوزال استاندارد برای ادامه تحقیق در پروپوزال پیشنهادی 60% |