1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اهمیت بالای آشنایی استدلالی دانشجویان رشته فلسفه با عقائد اسلامی در راستای فراهم شدن زمینه برای پاسخ به شبهات اعتقادی درون دینی و ورود به درسهای فلسفه و عرفان |
2 |
هدف کلی |
توانمندسازی دانشجویان رشته فلسفه برای فهم دقیق تر آموزه های اعتقادی و پاسخ به شبهات درون دینی اعتقادی |
3 |
اهداف یادگیری |
توانمندسازی دانشجویان رشته فلسفه برای فهم دقیق تر آموزه های اعتقادی و پاسخ به شبهات درون دینی اعتقادی |
4 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی |
5 |
وظایف دانشجو |
توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس + مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس + پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث |
6 |
منبع |
کتاب «کشف المراد» از علامه حلی + جزوه استاد در کلاس که از مطالب گفته شده در کلاس استفاده خواهد شد. |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور + وایت برد + تخته سیاه |
8 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی شفاهی هنگام برگزاری کلاس در طول تدریس + ارزشیابی کتبی به دو صورت میان ترم و پایان ترم |
9 |
فایل |
Pdf File |
10 |
شایستگی های پایه |
آشنایی مناسب با برخی مباحث موجود در منطق و فلسفه اسلامی |