طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی
2 وظایف دانشجو 1. توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس 2. مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس 3. پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث
3 مواد و امکانات آموزشی وایت برد + تخته سیاه + ویدئو پروزکتر به صورت فایل ورد و پاور پوینت
4 نحوه ارزشیابی 1.ارزیابی شفاهی حین تدریس 2.ارزیابی کتبی میان ترم 3.ارزیابی کتبی پایان ترم
5 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس فلسفه سینوی در آشنایی دانشجویان با رشته فلسفه از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است. متن درس نمط پنجم اشارات و تنبیهات ابن سینا می باشد که در آن از مباحث فلسفی مهمی مانند صنع و ابداع،حدوث و قدم، زمان، علیت و ... سخن به میان آمده است.
6 هدف کلی آشنایی استدلالی با برخی مباحث فلسفی در نمط پنجم کتاب اشارات و تنبیهات ابن سینا
7 شایستگی های پایه آشنایی با درس پیشین که همان حکمت سینوی 1 می باشد.
8 اهداف یادگیری 1. آشنایی با روش تفکر فلسفی در حکمت مشاء 2. آشنایی با برخی مباحث فلسفی به کار رفته در نمط پنجم کتاب اشارات و تنبیهات ابن سینا
9 منبع کتاب اشارات و تنبیهات ابن سینا به همراه شرح فخر رازی و خواجه نصیر طوسی و محاکمات قطب الدین رازی
10 فایل Pdf File