1 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی |
2 |
وظایف دانشجو |
1. توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس
2. مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس
3. پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث |
3 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت برد + تخته سیاه + ویدئو پروزکتر به صورت فایل ورد و پاور پوینت |
4 |
نحوه ارزشیابی |
1.ارزیابی شفاهی حین تدریس
2.ارزیابی کتبی میان ترم
3.ارزیابی کتبی پایان ترم |
5 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس فلسفه سینوی در آشنایی دانشجویان با رشته فلسفه از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است. متن درس نمط پنجم اشارات و تنبیهات ابن سینا می باشد که در آن از مباحث فلسفی مهمی مانند صنع و ابداع،حدوث و قدم، زمان، علیت و ... سخن به میان آمده است. |
6 |
هدف کلی |
آشنایی استدلالی با برخی مباحث فلسفی در نمط پنجم کتاب اشارات و تنبیهات ابن سینا |
7 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با درس پیشین که همان حکمت سینوی 1 می باشد. |
8 |
اهداف یادگیری |
1. آشنایی با روش تفکر فلسفی در حکمت مشاء
2. آشنایی با برخی مباحث فلسفی به کار رفته در نمط پنجم کتاب اشارات و تنبیهات ابن سینا |
9 |
منبع |
کتاب اشارات و تنبیهات ابن سینا به همراه شرح فخر رازی و خواجه نصیر طوسی و محاکمات قطب الدین رازی |
10 |
فایل |
Pdf File |