1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اهمیت آشنایی با مبانی فلسفی مبحث علم النفس در فلسفه اسلامی و ارتباط آن با علم النفس رایج در روانشناس |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان رشته علوم تربیتی و روانشناسی با مبحث علم النفس در فلسفه اسلامی و ارتباط آن با علم النفس رایج در روانشناسی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی کلی با برخی مباحث و اصطلاحات فلسفی |
4 |
اهداف یادگیری |
1. ایجاد زمینه مناسب جهت آشنا شدن دانش پژوهان رشته علوم تربیتی با مباحث مرتبط با نفس و رابطه آن با بدن
2. دست یابی به مهارت تطبیق برخی مباحث فلسفی نفس با مباحث رایج در روانشناسی |
5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی |
6 |
وظایف دانشجو |
1. توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس
2. مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس
3. پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث |
7 |
منبع |
کتابهای فلسفی مانند شفاء ابنسینا، اسفار ملاصدرا، مبدأ و معاد، ملاصدرا، شرح اصول کافی و دیگر منابع فلسفی مرتبط + جزوه استاد |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور + وایت برد + تخته سیاه |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی شفاهی حین تدریس
ارزیابی کتبی میان ترم
ارزیابی کتبی پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |