1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
آشنایی با دیدگاههای گوناگون درباره چیستی، چرایی معرفت و چگونگی حصول آن زمینه را برای رسیدن به شناخت درست فراهم می کند و اساس تحلیل دیدگاههای گوناگون در دانشهای مختلف بشری قرار می گیرد. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با دیدگاههای گوناگون درباره چیستی، چرایی و چگونگی حصول معرفت به همراه نقد و بررسی دیدگاهها و گزینش دیدگاه درست |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با کلیات مباحث منطق |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت دیدگاههای گوناگون درباره چیستی، چرایی و چگونگی حصول معرفت |
5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی |
6 |
وظایف دانشجو |
توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس + مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس + پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث |
7 |
منبع |
جزوه درسی استاد + کتابهایی که در موضوع معرفت شناسی نگاشته شده اند مانند
نظریة المعرفة- آیة الله سبحانی
مسأله شناخت- شهید مطهری
معرفت شناسی- حسن معلمی
معرفت شناسی- محمد حسین زاده
معرفت شناسی اسلامی- سیدحسین ابراهیمیان |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور + وایت برد + تخته سیاه؛ استفاده از وبینار در کلاسهای مجازی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی شفاهی هنگام برگزاری کلاس در طول تدریس + ارزشیابی کتبی به دو صورت میان ترم و پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |