| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اهمیت آشنایی اجمالی دانشجویان رشته روان شناسی با اصطلاحات و مسائل فلسفه اسلامی برای استفاده از مبانی و قواعد فلسفی در مباحث مرتبط با مسائل روان شناسی و علوم تربیتی |
| 2 |
هدف کلی |
توانمندسازی دانشجویان رشته روان شناسی برای فهم اولیه و اجمالی با اصطلاحات و مسائل فلسفه اسلامی در راستای کاربست ان در مباحث مرتبط با مسائل روان شناسی و علوم تربیتی |
| 3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با درس منطق ارسطویی + وجود استعداد ذهنی لازم |
| 4 |
اهداف یادگیری |
الف. آشنایی اجمالی دانشجویان رشته روان شناسی با اصطلاحات و مسائل فلسفه اسلامی
ب. کاربست برخی از مباحث و قواعد فلسفی در مباحث مرتبط با مسائل روان شناسی و علوم تربیتی |
| 5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی |
| 6 |
وظایف دانشجو |
توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس
مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس
پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث |
| 7 |
منبع |
کتابهای فلسفی مانند بدایه الحکمه و نهایه الحکمه علامه طباطبایی + جزوه استاد. |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
در کلاس حضوری ویدئو پروژکتور + وایت برد + تخته سیاه
در کلاس مجازی استفاده از نرم افزارهای مرتبط |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی شفاهی حین تدریس
ارزیابی کتبی میان ترم
ارزیابی کتبی پایان ترم |
| 10 |
فایل |
Pdf File |