طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره اهمیت آشنایی اجمالی دانشجویان رشته روان شناسی با اصطلاحات و مسائل فلسفه اسلامی برای استفاده از مبانی و قواعد فلسفی در مباحث مرتبط با مسائل روان شناسی و علوم تربیتی
2 هدف کلی توانمندسازی دانشجویان رشته روان شناسی برای فهم اولیه و اجمالی با اصطلاحات و مسائل فلسفه اسلامی در راستای کاربست ان در مباحث مرتبط با مسائل روان شناسی و علوم تربیتی
3 شایستگی های پایه آشنایی با درس منطق ارسطویی + وجود استعداد ذهنی لازم
4 اهداف یادگیری الف. آشنایی اجمالی دانشجویان رشته روان شناسی با اصطلاحات و مسائل فلسفه اسلامی ب. کاربست برخی از مباحث و قواعد فلسفی در مباحث مرتبط با مسائل روان شناسی و علوم تربیتی
5 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی
6 وظایف دانشجو توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث
7 منبع کتابهای فلسفی مانند بدایه الحکمه و نهایه الحکمه علامه طباطبایی + جزوه استاد.
8 مواد و امکانات آموزشی در کلاس حضوری ویدئو پروژکتور + وایت برد + تخته سیاه در کلاس مجازی استفاده از نرم افزارهای مرتبط
9 نحوه ارزشیابی ارزیابی شفاهی حین تدریس ارزیابی کتبی میان ترم ارزیابی کتبی پایان ترم
10 فایل Pdf File