طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره اهمیت آشنایی با مبانی فلسفه مشاء با تکیه بر آثار فیلسوف مشائی (ابن سینا) مانند اشارات و تنبیهات، الهیات شفاء و ....
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان رشته فلسفه و کلام اسلامی با مبانی فلسفه مشاء در هستی‌شناسی، مانند اثبات علل وجود، ذات واجب الوجود و برخی از صفات او
3 شایستگی های پایه آشنایی با فلسفه اسلامی در حد کتابهای فلسفی بدایه الحکمه و نهایه الحکمه علامه طباطبایی
4 اهداف یادگیری 1. ایجاد زمینه مناسب جهت آشنا شدن دانش پژوهان رشته فلسفه مبانی معرفت‌شناختی، روش‌شناختی و هستی شناختی فلسفه مشاء 2. دست یابی به مهارت جداسازی مبانی فلسفه مشائی از دیگر مکاتب فلسفی مانند اشراق و حکمت متعالیه
5 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی
6 وظایف دانشجو 1. توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس 2. مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس 3. پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث
7 منبع کتاب الاشارات و التنبیهات ابن سینا
8 مواد و امکانات آموزشی ویدئو پروژکتور + وایت برد + تخته سیاه
9 نحوه ارزشیابی 1. ارزیابی شفاهی حین تدریس 2. ارزیابی کتبی میان ترم 3. ارزیابی کتبی پایان ترم
10 فایل Pdf File