| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اهمیت آشنایی با مبانی فلسفه مشاء با تکیه بر آثار فیلسوف مشائی (ابن سینا) مانند اشارات و تنبیهات، الهیات شفاء و .... |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان رشته فلسفه و کلام اسلامی با مبانی فلسفه مشاء در هستیشناسی، مانند اثبات علل وجود، ذات واجب الوجود و برخی از صفات او |
| 3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با فلسفه اسلامی در حد کتابهای فلسفی بدایه الحکمه و نهایه الحکمه علامه طباطبایی |
| 4 |
اهداف یادگیری |
1. ایجاد زمینه مناسب جهت آشنا شدن دانش پژوهان رشته فلسفه مبانی معرفتشناختی، روششناختی و هستی شناختی فلسفه مشاء
2. دست یابی به مهارت جداسازی مبانی فلسفه مشائی از دیگر مکاتب فلسفی مانند اشراق و حکمت متعالیه |
| 5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی |
| 6 |
وظایف دانشجو |
1. توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس
2. مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس
3. پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث |
| 7 |
منبع |
کتاب الاشارات و التنبیهات ابن سینا |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور + وایت برد + تخته سیاه |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
1. ارزیابی شفاهی حین تدریس
2. ارزیابی کتبی میان ترم
3. ارزیابی کتبی پایان ترم |
| 10 |
فایل |
Pdf File |