طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس نهایة الحکمه یکی از منابع اصلی اموزش فلسفه در دوره کارشناسی می باشد و می توان آن را محوریترین کتاب آموزشی در رشته فلسفه اسلامی دانست که فهم صحیح ان زمینه را برای شرید فکری دانشجویان در رشته فلسفه و کلام اسلامی را فراهم می نماید. (بخش مقولات و مباحث مربوط به وحدت و کثرت)
2 هدف کلی یادگیری مفاهیم اساسی فلسفه اسلامی در موضوع مقولات عشر + بخش از مباحث علیت و اقسام آن + مباحث مربوط به وحدت و کثرت و تقسیمات آن با رویکرد توانمندسازی داشجویان رشته فلسفه برای دست یابی به تفکر فلسفی
3 اهداف یادگیری توانمندسازی دانشجویان فلسفه برای فهم فیلسوفانه مباحث مربوط به وحدت و کثرت و برخی مباحث علیت و مقلات عشر
4 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی
5 وظایف دانشجو توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس + مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس + پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث
6 منبع کتاب نهایة الحکمه علامه طباطبایی + جزوه درسی استاد که جنبه تکمیلی دارد.
7 مواد و امکانات آموزشی ویدئو پروژکتور + وایت برد + تخته سیاه
8 نحوه ارزشیابی ارزشیابی شفاهی هنگام برگزاری کلاس در طول تدریس + ارزشیابی کتبی به دو صورت میان ترم و پایان ترم
9 فایل Pdf File
10 شایستگی های پایه آگاهی از مباحث فلسفی که در درسهای قبلی گذرانده شده است