1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس نهایة الحکمه یکی از منابع اصلی اموزش فلسفه در دوره کارشناسی می باشد و می توان آن را محوریترین کتاب آموزشی در رشته فلسفه اسلامی دانست که فهم صحیح ان زمینه را برای شرید فکری دانشجویان در رشته فلسفه و کلام اسلامی را فراهم می نماید. (بخش مقولات و مباحث مربوط به وحدت و کثرت) |
2 |
هدف کلی |
یادگیری مفاهیم اساسی فلسفه اسلامی در موضوع مقولات عشر + بخش از مباحث علیت و اقسام آن + مباحث مربوط به وحدت و کثرت و تقسیمات آن با رویکرد توانمندسازی داشجویان رشته فلسفه برای دست یابی به تفکر فلسفی |
3 |
اهداف یادگیری |
توانمندسازی دانشجویان فلسفه برای فهم فیلسوفانه مباحث مربوط به وحدت و کثرت و برخی مباحث علیت و مقلات عشر |
4 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی |
5 |
وظایف دانشجو |
توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس + مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس + پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث |
6 |
منبع |
کتاب نهایة الحکمه علامه طباطبایی + جزوه درسی استاد که جنبه تکمیلی دارد. |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور + وایت برد + تخته سیاه |
8 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی شفاهی هنگام برگزاری کلاس در طول تدریس + ارزشیابی کتبی به دو صورت میان ترم و پایان ترم |
9 |
فایل |
Pdf File |
10 |
شایستگی های پایه |
آگاهی از مباحث فلسفی که در درسهای قبلی گذرانده شده است |