| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اهمیت آشنایی با مبانی فلسفه اشراق با تکیه بر آثار فیلسوف اشراقی (شهاب الدین سهروردی) مانند حکمة االاشراق |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان رشته فلسفه و کلام اسلامی با مبانی فلسفه اشراق در هستیشناسی و احکام مربوط با نور و ظلمت و مباحث مرتبط با نورالانوار |
| 3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مباحث فلسفه مشاء |
| 4 |
اهداف یادگیری |
1. ایجاد زمینه مناسب جهت آشنا شدن دانش پژوهان رشته فلسفه مبانی معرفتشناختی، روششناختی و هستی شناختی فلسفه اشراق
2. دست یابی به مهارت جداسازی مبانی فلسفه اشراق از دیگر مکاتب فلسفی مانند مشاء و حکمت متعالیه |
| 5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی |
| 6 |
وظایف دانشجو |
توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس
مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس
پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث |
| 7 |
منبع |
کتاب حکمة الاشراق سهروردی + شرح شهر زوری و قطب الدین شیرازی از حکمة الاشراق |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور + وایت برد + تخته سیاه
استفاده از نرم افزارهای مرتبط در کلاس مجازی |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی شفاهی حین تدریس
ارزیابی کتبی میان ترم
ارزیابی کتبی پایان ترم |
| 10 |
فایل |
Pdf File |