| 1 | 
											جایگاه درس در برنامه درسی دوره | 
											اهمیت آشنایی با مبانی فلسفه اشراق با تکیه بر آثار فیلسوف اشراقی (شهاب الدین سهروردی) مانند حکمة االاشراق | 
										
																			
											| 2 | 
											هدف کلی | 
											آشنایی دانشجویان رشته فلسفه و کلام اسلامی با مبانی فلسفه اشراق در هستیشناسی و احکام مربوط با نور و ظلمت و مباحث مرتبط با نورالانوار | 
										
																			
											| 3 | 
											شایستگی های پایه | 
											آشنایی با مباحث فلسفه مشاء | 
										
																			
											| 4 | 
											اهداف یادگیری | 
											1. ایجاد زمینه مناسب جهت آشنا شدن دانش پژوهان رشته فلسفه مبانی معرفتشناختی، روششناختی و هستی شناختی فلسفه اشراق
2. دست یابی به مهارت جداسازی مبانی فلسفه اشراق از دیگر مکاتب فلسفی مانند مشاء و حکمت متعالیه | 
										
																			
											| 5 | 
											روش تدریس | 
											ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی | 
										
																			
											| 6 | 
											وظایف دانشجو | 
											توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس
مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس
پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث | 
										
																			
											| 7 | 
											منبع | 
											کتاب حکمة الاشراق سهروردی + شرح شهر زوری و قطب الدین شیرازی از حکمة الاشراق | 
										
																			
											| 8 | 
											مواد و امکانات آموزشی | 
											ویدئو پروژکتور + وایت برد + تخته سیاه
استفاده از نرم افزارهای مرتبط در کلاس مجازی | 
										
																			
											| 9 | 
											نحوه ارزشیابی | 
											ارزیابی شفاهی حین تدریس
ارزیابی کتبی میان ترم
ارزیابی کتبی پایان ترم | 
										
																			
											| 10 | 
											فایل | 
											Pdf File |