طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تخصصی
2 هدف کلی -تقویت توانایی فهم و تحلیل متون ادبی
3 شایستگی های پایه دانشجو باید بتواند تشبیه ، مجاز، استعاره و کنایه را در متون ادبی بشناسد ، نقد و تحلیل کند و در گفتار و نوشتار خود بکار بندد.
4 اهداف یادگیری -تقویت توانایی فهم و تحلیل متون ادبی 2-پرورش ذوق ادبی 3-یادگیری مباحث بلاغی مربوط به علم بیان مشتمل بر تشبیه، مجاز و کنایه 4-کسب مهارت لازم جهت تشخیص و تحلیل و نقد انواع یاد شده در متون نظم و نثر 5-به کارگیری معلومات دانش بلاغی در گفتار و نوشتار
5 اهداف یادگیری علم بیان هدف و موضوع ان را بتوانند تعریف کنند.
6 اهداف یادگیری بتوانند تشبیه را تعریف کنند .ارکان ان را در نمونه ها تعیین کنند و قادر باشند انواع تشبیه مرسل و موکد و مفصل و مجمل را تعریف و تشخیص دهند.
7 اهداف یادگیری انواع تشبیه با طرفین حسی و عقلی و مفرد و مرکب را تشخیص دهند.
8 اهداف یادگیری انواع تشبیه متعدد الطرفین و تمثیلی و بعید غریب و قریب مبتذل را بشناسند.
9 اهداف یادگیری بتوانند هدف از هر تشبیهی را تمیز دهند .
10 اهداف یادگیری مجاز استعاری را بشناسند و ان را تعریف کنند و ارکان ان را تمیز دهند و نیز انواع مکنیه و اصلیه ان را تشخیص دهند .
11 اهداف یادگیری استعاره اصلیه و تبعیه و عامیه و خاصیه را تعریف کنند و در متون تشخیص دهند .
12 اهداف یادگیری استعاره تمثیلیه و مرشحه و مجرده و مطلقه را بشناسند و ان را تعریف و در متون استخراج کنند.
13 اهداف یادگیری مجاز عقلی و علاقات و بلاغت ان را بشناسند و در متون تشخیص دهند .
14 اهداف یادگیری مجاز مرسل و علاقات ان را بشناسند و بتوانند ان را در متون تمیز دهند.
15 اهداف یادگیری کنایه و انواع و ارزش ادبی ان را بیاموزن و تعریف کنند و در متون تشخیص دهند .
16 اهداف یادگیری نماد را تعریف کنند .انواع و ارزش ادبی ان را بشناسند و در متون تشخیص دهند .
17 روش تدریس تلفیقی از (سخنرانی، یادسپاری، پرسش و پاسخ ، تمرینی)
18 روش تدریس سخن رانی و پرسش و پاسخ
19 روش تدریس سخن رانی ، یاد سپاری وتمرینی
20 روش تدریس تلفیقی از (سخنرانی، یادسپاری، تمرینی)
21 روش تدریس تلفیقی از (سخنرانی، یادسپاری، پرسش و پاسخ ، تمرینی)
22 روش تدریس سخنرانی، یادسپاری، پرسش و پاسخ ، تمرینی)
23 روش تدریس تلفیقی از (سخنرانی، یادسپاری، پرسش و پاسخ ، تمرینی)
24 روش تدریس تلفیقی از (سخنرانی، یادسپاری، پرسش و پاسخ ، تمرینی)
25 روش تدریس تلفیقی از (سخنرانی، یادسپاری، پرسش و پاسخ ، تمرینی)
26 روش تدریس تلفیقی از (سخنرانی، یادسپاری، پرسش و پاسخ ، تمرینی)
27 روش تدریس تلفیقی از (سخنرانی، یادسپاری، پرسش و پاسخ ، تمرینی)
28 روش تدریس تلفیقی از (سخنرانی، یادسپاری، پرسش و پاسخ ، تمرینی)
29 روش تدریس تلفیقی از (سخنرانی، یادسپاری، پرسش و پاسخ ، تمرینی)
30 وظایف دانشجو مطالعه و یاد سپاری ، تمرین و تحلیل ارایه ها در متون ادبی
31 وظایف دانشجو یاد داشت برنامه تفصیلی ترم ، مطالعه و یاد سپاری ، تمرین
32 وظایف دانشجو حل تمرینات جلسه قبل درکلاس مطالعه و یاد سپاری ، تمرین
33 وظایف دانشجو حل تمرینات جلسه قبل درکلاس، مطالعه و یاد سپاری ، تمرین
34 وظایف دانشجو پاسخ به سؤالات استادوحل تمرینات جلسه قبل درکلاس مطالعه و یاد سپاری ، تمرین
35 وظایف دانشجو حل تمرینات جلسه قبل درکلاس مطالعه و یاد سپاری ، تمرین
36 وظایف دانشجو حل تمرینات جلسه قبل درکلاس مطالعه و یاد سپاری ، تمرین
37 وظایف دانشجو حل تمرینات جلسه قبل درکلاس مطالعه و یاد سپاری ، تمرین
38 وظایف دانشجو حل تمرینات جلسه قبل درکلاس مطالعه و یاد سپاری ، تمرین
39 وظایف دانشجو حل تمرینات جلسه قبل درکلاس مطالعه و یاد سپاری ، تمرین
40 وظایف دانشجو حل تمرینات جلسه قبل درکلاس مطالعه و یاد سپاری ، تمرین
41 وظایف دانشجو حل تمرینات جلسه قبل درکلاس مطالعه و یاد سپاری ، تمرین
42 وظایف دانشجو حل تمرینات جلسه قبل درکلاس مطالعه و یاد سپاری ، تمرین
43 منبع -الهاشمی احمد (1393ش)، جواهر البلاغة ، قم ، انتشارات دار الفکر 2-الجارم علی و أمین مصطفی (1413ق)، البلاغة الواضحة، قم، دار الثقافه
44 مواد و امکانات آموزشی کتاب ،جزوه، وایت برد ساده ، ویدئو پروژکتور و پاور پینت
45 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر 10 درصد -میات ترم 40درصد -ازمون نهائی 50 درصد
46 فایل Pdf File