طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس از دروس پایه دکتری رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی است که در دو واحد در 32 ساعت به صورت نظری ارائه می شود
2 هدف کلی تجهیز قدرت توانایی در به کارگیری تحلیل ها و شیوه های نقد اندیشه ها - نظریه ها و رویکردهای توسعه روستایی برای حرکت در مسیر ایده سازی و نظریه سازی توسعه و برنامه ریزی روستایی در ایران . در این درس افزون بر سمینار بحث ها به صورت مشارکتی و گروهی و نمره درس بر اساس عملکرد دانشجو بر اساس سمینار- مشارکت در بحث ها و ارائه مقاله خواهد بود
3 شایستگی های پایه آشنایی کلی با نظریه ها و اندیشه ها و رویکردهای توسعه و توسعه روستایی
4 اهداف یادگیری نقد اندیشه ها و رویکردها و نظریه های توسعه روستایی
5 روش تدریس مشارکتی و گروهی بر اساس سمینار و مشارکت در بحث ها
6 وظایف دانشجو مطالعه منابع معرفی شده قبل از کلاس و مشارکت فعال در مباحث و ارائه مقاله در پایان ترم و سمینار مشخص شده در کلاس درس
7 منبع Dent, D., Dubois, O., & Dalal-Clayton, B. (2013). Rural planning in developing countries: supporting natural resource management and sustainable livelihoods. Routledge. Moseley, M. J. (Ed.). (2003). Local partnerships for rural development: The European experience. CABI. Singh, K. (2009). Rural development: principles, policies and management. SAGE Publications India. Cloke, P., Marsden, T., & Mooney, P. (Eds.). (2006). Handbook of rural studies. Sage. Geddes, B. (2003). Paradigms and sand castles: Theory building and research design in comparative politics. University of Michigan Press. Bronner, S. E. (2013). Of critical theory and its theorists. Routledge.
8 مواد و امکانات آموزشی دسترسی مطلوب به اینترنت- کتاب- مقاله و ...
9 نحوه ارزشیابی امتحان پایانی ارزیابی مستنر در قالب مشارکت در بحث های گروهی و ارائه سمینار