1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس از دروس پایه دکتری رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی است که در دو واحد در 32 ساعت به صورت نظری ارائه می شود |
2 |
هدف کلی |
تجهیز قدرت توانایی در به کارگیری تحلیل ها و شیوه های نقد اندیشه ها - نظریه ها و رویکردهای توسعه روستایی برای حرکت در مسیر ایده سازی و نظریه سازی توسعه و برنامه ریزی روستایی در ایران . در این درس افزون بر سمینار بحث ها به صورت مشارکتی و گروهی و نمره درس بر اساس عملکرد دانشجو بر اساس سمینار- مشارکت در بحث ها و ارائه مقاله خواهد بود |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی کلی با نظریه ها و اندیشه ها و رویکردهای توسعه و توسعه روستایی |
4 |
اهداف یادگیری |
نقد اندیشه ها و رویکردها و نظریه های توسعه روستایی |
5 |
روش تدریس |
مشارکتی و گروهی بر اساس سمینار و مشارکت در بحث ها |
6 |
وظایف دانشجو |
مطالعه منابع معرفی شده قبل از کلاس و مشارکت فعال در مباحث و ارائه مقاله در پایان ترم و سمینار مشخص شده در کلاس درس |
7 |
منبع |
Dent, D., Dubois, O., & Dalal-Clayton, B. (2013). Rural planning in developing countries: supporting natural resource management and sustainable livelihoods. Routledge.
Moseley, M. J. (Ed.). (2003). Local partnerships for rural development: The European experience. CABI.
Singh, K. (2009). Rural development: principles, policies and management. SAGE Publications India.
Cloke, P., Marsden, T., & Mooney, P. (Eds.). (2006). Handbook of rural studies. Sage.
Geddes, B. (2003). Paradigms and sand castles: Theory building and research design in comparative politics. University of Michigan Press.
Bronner, S. E. (2013). Of critical theory and its theorists. Routledge. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
دسترسی مطلوب به اینترنت- کتاب- مقاله و ... |
9 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان پایانی
ارزیابی مستنر در قالب مشارکت در بحث های گروهی و ارائه سمینار |