1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس اصلی |
2 |
هدف کلی |
تحقیق در متون دستور زبان فارسی و کسب توانایی تحلیل دستوری متن |
3 |
روش تدریس |
طرح مبحث مورد نظر به صورت تطبیقی بین منابع دستوری مختلف همراه با تمرین مسائل دستوری بر روی متون کهن و امروزی زبان وادبیات فارسی |
4 |
وظایف دانشجو |
انجام تمرینهای تعیین شده، تحقیق در موضوع مورد نظر، ارائه کنفرانس در کلاس، تدوین تحقیق و ارائه آن در پایان ترم |
5 |
منبع |
- منهاج الطلب زینیمی (قرن 11)
- مجمع الرسائل ادبی محمدکریم خان کرمانی (1273)
- دستور سخن میرزا حبیب اصفهانی (1289)
- لسان العجم میرزا حسن طالقانی (1305)
- دستور زبان فارسی غلامحسین کاشف (1328)
- نهج الادب عبدالغنی رامپوری (1338)
- دستور پنج استاد
- دستورنامه محمدجواد مشکور
- دستور زبان فارسی خیامپور
– دستور زبان فارسی د. خانلری
- دستور جامع زبان فارسی همایونفرخ
- توصیف ساختمان دستوری زبان فارسی د. باطنی
– دستور غلامرضا ارژنگ
– مبانی علمی دستور زبان فارسی د. احمد شفایی
– دستور د. انوری و احمدی (ج2، ویرایش 4)
– دستور زبان فارسی د. وحیدیان و عمرانی
– ساخت زبان فارسی د. خسرو غلامعلی زاده
– دستور مفصل امروز د. فرشیدورد
– دستور زبان فارسی د. امید طبیب زاده
– دستور د. نوید فاضل- سبک شناسی د. فتوحی - غلط ننویسیم، ابوالحسن نجفی |
6 |
نحوه ارزشیابی |
ازمون پایان ترم، اختصاص نمره به ارائه کنفرانس و تحقیق دانشجو |
7 |
فایل |
Pdf File |