طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی توانایی استفاده از آموخته‌های دستوری در تحلیل دستوری متن و توانایی ایجاد ارتباط بین دستور و حوزه‌های ادبی دیگر
2 وظایف دانشجو انجام تمرین‌های تعیین شده برای هر جلسه و انجام تحقیق در منابع دستوری فارسی و ارائه نتیجه تحقیق در کلاس و سپس ارائه آن در پایان ترم به صورت مقاله مدون
3 منبع - منهاج الطلب زینیمی (قرن 11) - مجمع الرسائل ادبی محمدکریم خان کرمانی (1273) - دستور سخن میرزا حبیب اصفهانی (1289) - لسان العجم میرزا حسن طالقانی (1305) - دستور زبان فارسی غلامحسین کاشف (1328) - نهج الادب عبدالغنی رامپوری (1338) - دستور پنج استاد - دستورنامه محمدجواد مشکور - دستور زبان فارسی خیام‌پور – دستور زبان فارسی د. خانلری - دستور جامع زبان فارسی همایون‌فرخ - توصیف ساختمان دستوری زبان فارسی د. باطنی – دستور غلامرضا ارژنگ – مبانی علمی دستور زبان فارسی د. احمد شفایی – دستور د. انوری و احمدی (ج2، ویرایش 4) – دستور زبان فارسی د. وحیدیان و عمرانی – ساخت زبان فارسی د. خسرو غلامعلی زاده – دستور مفصل امروز د. فرشیدورد – دستور زبان فارسی د. امید طبیب زاده – دستور د. نوید فاضل
4 نحوه ارزشیابی پرسش و انجام تمرین در هر جلسه، درخواست ارائه کنفرانس کلاسی و تدوین آن و اختصاص بخشی از نمره به آن، آزمون پایان ترم
5 فایل Pdf File
6 هدف کلی توانایی استفاده از آموخته‌های دستوری در تحلیل دستوری متن و توانایی ایجاد ارتباط بین دستور و حوزه‌های ادبی دیگر
7 وظایف دانشجو انجام تمرین‌های تعیین شده برای هر جلسه و انجام تحقیق در منابع دستوری فارسی و ارائه نتیجه تحقیق در کلاس و سپس ارائه آن در پایان ترم به صورت مقاله مدون
8 منبع - منهاج الطلب زینیمی (قرن 11) - مجمع الرسائل ادبی محمدکریم خان کرمانی (1273) - دستور سخن میرزا حبیب اصفهانی (1289) - لسان العجم میرزا حسن طالقانی (1305) - دستور زبان فارسی غلامحسین کاشف (1328) - نهج الادب عبدالغنی رامپوری (1338) - دستور پنج استاد - دستورنامه محمدجواد مشکور - دستور زبان فارسی خیام‌پور – دستور زبان فارسی د. خانلری - دستور جامع زبان فارسی همایون‌فرخ - توصیف ساختمان دستوری زبان فارسی د. باطنی – دستور غلامرضا ارژنگ – مبانی علمی دستور زبان فارسی د. احمد شفایی – دستور د. انوری و احمدی (ج2، ویرایش 4) – دستور زبان فارسی د. وحیدیان و عمرانی – ساخت زبان فارسی د. خسرو غلامعلی زاده – دستور مفصل امروز د. فرشیدورد – دستور زبان فارسی د. امید طبیب زاده – دستور د. نوید فاضل
9 نحوه ارزشیابی پرسش و انجام تمرین در هر جلسه، آزمون میان ترم، آزمون پایان ترم
10 شایستگی های پایه گذراندن دستور زبان دوره کارشناسی
11 روش تدریس تعیین قسمتی از منبع برای مطالعه دانشجویان، پرسش کلاسی و رفع ابهام‌ها، تمرین نکات دستوری بر روی متن