طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی توانایی استفاده از آموخته‌های دستوری در تحلیل دستوری متن و توانایی ایجاد ارتباط بین دستور و حوزه‌های ادبی دیگر و توانایی به کارگیری آموخته ها در آموزش زبان فارسی
2 شایستگی های پایه داشتن دانش دستوری در حد دستور کارشناسی زبان و ادبیات فارسی
3 اهداف یادگیری توانایی استفاده از آموخته های دستوری در آموزش زبان فارسی
4 روش تدریس تعیین قسمتی از منبع برای مطالعه دانشجویان، پرسش کلاسی و رفع ابهام‌ها، تمرین نکات دستوری بر روی متن
5 وظایف دانشجو انجام تمرین‌های تعیین شده برای هر جلسه و انجام تحقیق در منابع دستوری فارسی و ارائه نتیجه تحقیق در کلاس و سپس ارائه آن در پایان ترم به صورت مقاله مدون
6 منبع - منهاج الطلب زینیمی (قرن 11) - مجمع الرسائل ادبی محمدکریم خان کرمانی (1273) - دستور سخن میرزا حبیب اصفهانی (1289) - لسان العجم میرزا حسن طالقانی (1305) - دستور زبان فارسی غلامحسین کاشف (1328) - نهج الادب عبدالغنی رامپوری (1338) - دستور پنج استاد - دستورنامه محمدجواد مشکور - دستور زبان فارسی خیام‌پور – دستور زبان فارسی د. خانلری - دستور جامع زبان فارسی همایون‌فرخ - توصیف ساختمان دستوری زبان فارسی د. باطنی – دستور غلامرضا ارژنگ – مبانی علمی دستور زبان فارسی د. احمد شفایی – دستور د. انوری و احمدی (ج2، ویرایش 4) – دستور زبان فارسی د. وحیدیان و عمرانی – ساخت زبان فارسی د. خسرو غلامعلی زاده – دستور مفصل امروز د. فرشیدورد – دستور زبان فارسی د. امید طبیب زاده – دستور د. نوید فاضل
7 نحوه ارزشیابی پرسش و انجام تمرین در هر جلسه، اختصاص بخشی از نمره به ارائه کنفرانس و تحقیق پایان ترم، آزمون پایان ترم