1 |
هدف کلی |
توانایی استفاده از آموختههای دستوری در تحلیل دستوری متن و توانایی ایجاد ارتباط بین دستور و حوزههای ادبی دیگر و توانایی به کارگیری آموخته ها در آموزش زبان فارسی |
2 |
شایستگی های پایه |
داشتن دانش دستوری در حد دستور کارشناسی زبان و ادبیات فارسی |
3 |
اهداف یادگیری |
توانایی استفاده از آموخته های دستوری در آموزش زبان فارسی |
4 |
روش تدریس |
تعیین قسمتی از منبع برای مطالعه دانشجویان، پرسش کلاسی و رفع ابهامها، تمرین نکات دستوری بر روی متن |
5 |
وظایف دانشجو |
انجام تمرینهای تعیین شده برای هر جلسه و انجام تحقیق در منابع دستوری فارسی و ارائه نتیجه تحقیق در کلاس و سپس ارائه آن در پایان ترم به صورت مقاله مدون |
6 |
منبع |
دستور وحیدیان-عمرانی
دستور انوری-احمدی |
7 |
نحوه ارزشیابی |
پرسش و انجام تمرین در هر جلسه، اختصاص بخشی از نمره به ارائه کنفرانس و تحقیق پایان ترم، آزمون پایان ترم |