1 |
شایستگی های پایه |
سبک شناسی، دستور، تاریخ زبان |
2 |
اهداف یادگیری |
توانایی ادراک چگونگی تحول زبان فارسی؛علتها و زمینههای آن |
3 |
روش تدریس |
سخنرانی پرسش و پاسخ بحث گروهی یادگیری مشارکتی مبتنی بر مسئله
مبتنی بر پروژه |
4 |
منبع |
فهرست منابع:
بازاندیشی زبان فارسی، داریوش آشوری، تهران:مرکز,۱۳۷۲.
تاریخ ترجمه در ایران: از دوران باستان تا پایان عصر قاجار، عبدالحسین آذرنگ، تهران: ققنوس 1394.
تاریخ جامع ایران، مجموعه مقالات، تهران، مرکز دایرهالمعارف بزرگ ایرانی 1393.
تاریخ زبان فارسی، مهری باقری، تهران: قطره، 1380.
تاریخی از زبان تازی در میان ایرانیان پس از اسلام، قاسم تویسرکانی، تهران:دانشگاه تهران، موسسه چاپ و انتشارات,۱۳۵۰.
چالش میان فارسی و عربی، آذرتاش آذرنوش، تهران: نشر نی 1387
دساتیر آسمانی، در عهد ناصرالدین شاه قاجار.
دستور تاریخی مختصر زبان فارسی، محسن ابوالقاسمی 1377
زبانِ باز،پژوهشی دربارۀ زبان و مدرنیت، داریوش آشوری، تهران: مرکز 1387.
زبان پاک، احمد کسروی
زبان و تفکر: مجموعه مقالات زبانشناسی، محمدرضا باطنی، تهران:آگاه,۱۳۷۸.
عربی در فارسی، خسرو فرشیدورد، دانشگاه تهران 1358.
غلط ننویسیم، فرهنگ دشواریهای زبان فارسی، ابوالحسن نجفی، تهران: مرکز نشر دانشگاهی1391.
لغت سازی و وضع و ترجمه اصطلاحات علمی و فنی و یادداشتهای درباره فرهنگستان و برنامه ریزی برای زبان و ادبیات و تاریخ زبان فارسی: برای مترجمان، لغت سازان...، خسروفرشیدورد، تهران:سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، شرکت انتشارات سوره مهر,۱۳۸۰. |
5 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر (آزمونک) تکالیف هفتگی امتحان پایانترم ارزیابی شفاهی
30% 20% 20% 30% |