طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 شایستگی های پایه سبک شناسی، دستور، تاریخ زبان
2 اهداف یادگیری توانایی ادراک چگونگی تحول زبان فارسی؛علتها و زمینه‌های آن
3 روش تدریس سخنرانی  پرسش و پاسخ بحث گروهی  یادگیری مشارکتی مبتنی بر مسئله  مبتنی بر پروژه 
4 منبع فهرست منابع: بازاندیشی زبان فارسی، داریوش آشوری، تهران:مرکز,۱۳۷۲. تاریخ ترجمه در ایران: از دوران باستان تا پایان عصر قاجار، عبدالحسین آذرنگ، تهران: ققنوس 1394. تاریخ جامع ایران، مجموعه مقالات، تهران، مرکز دایره‌المعارف بزرگ ایرانی 1393. تاریخ زبان فارسی، مهری باقری، تهران: قطره، 1380. تاریخی از زبان تازی در میان ایرانیان پس از اسلام، قاسم تویسرکانی، تهران:دانشگاه تهران، موسسه چاپ و انتشارات,۱۳۵۰. چالش میان فارسی و عربی، آذرتاش آذرنوش، تهران: نشر نی 1387 دساتیر آسمانی، در عهد ناصرالدین ‌شاه قاجار. دستور تاریخی مختصر زبان فارسی، محسن ابوالقاسمی 1377 زبانِ باز،پژوهشی دربارۀ زبان و مدرنیت، داریوش آشوری، تهران: مرکز 1387. زبان پاک، احمد کسروی زبان و تفکر: مجموعه مقالات زبان‌شناسی، محمدرضا باطنی، تهران:آگاه,۱۳۷۸. عربی در فارسی، خسرو فرشیدورد، دانشگاه تهران 1358. غلط ننویسیم، فرهنگ دشواریهای زبان فارسی، ابوالحسن نجفی، تهران: مرکز نشر دانشگاهی1391. لغت سازی و وضع و ترجمه اصطلاحات علمی و فنی و یادداشتهای درباره فرهنگستان و برنامه ریزی برای زبان و ادبیات و تاریخ زبان فارسی: برای مترجمان، لغت سازان...، خسروفرشیدورد، تهران:سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، شرکت انتشارات سوره مهر,۱۳۸۰.
5 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر (آزمونک) تکالیف هفتگی امتحان پایان‌ترم ارزیابی شفاهی 30% 20% 20% 30%