طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره دانستن اصول مدیریت برای همه رشته ها بخصوص رشته مهندسی صنایع که بین رشته ای مس باشد (از یک طرف به حوزه مدیریت و از طرف دیگر به حوزه مهندسی این رشته پیوند می خورد) بسیار ضروری می باشد.
2 هدف کلی آشنایی با اصول مدیریت و سازمان ها بخصوص تولیدی صنعتی در محدوده یک درس دو واحدی
3 شایستگی های پایه ترجیحا گذرندان یک کار اموزی در صنایع استان و یا کشور
4 اهداف یادگیری دانستن اصول پنجگانه مدیریت که در حوزه های مختلف اصولش ثابت است.
5 روش تدریس ارائه سخنرانی درس توسط استاد و مباحثه فعال از طیق پرسش و پاسخ با دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. همچنین طرح سوال‌های ویژه مباحث جالب درس و سپس انجام تحقیقات توسط دانشجو در قالب پروژه‌های کوتاه درسی با ماهیت عددی یا تحلیلی و نهایتا بحث و گفتگو در باره انها می باشد.
6 وظایف دانشجو مطالعه مباحث درس داده شده ویا بروز بودن از طریق مراجع مرتبط با درس شامل کتاب و مقاله-انجام تکلیف درسی شامل سوالات طرح شده در کلاس-حضور منظم و فعال و به موقع در کلاس-مشارکت در طرح سوال خوب و همچنین مشارکت در ارائه پاسخ به سوالات.
7 منبع اصول مدیریت (دکتر علی رضائیان) انتشارات سمت، چاپ بیست و هفتم -1395 مبانی مدیریت رفتار سازمانی (دکتر علی رضائیان) انتشارات سمت، چاپ پانزدهم-1394 سازمان و مدیریت (دکتر علیمحمد اقتداری) انتشارات مولوی، چاپ سی و هشتم – 1386 (سیستم و رفتار سازمانی)-اخرین چاپ در سال 1392 تئوری سازمان و مدیریت (ترجمه دکتر گوئل کوهن) انتشارات داوران، چاپ سوم - 1384 (دو جلد)
8 مواد و امکانات آموزشی اتاق مجهز به ویدیو پروژکتور و یا استفاده کافی از شکل‌ها، شماتیک‌ها و مطالب چاپی.
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر 10% میزان درصد این بخش با توجه به نظر استاد درس می‌تواند با درصد امتحان نهایی تغییر کند. میان ترم 30% آزمون نهایی نوشتاری: 60% پروژه ندارد، اما در قالب پاسخ به سوالات ویژه، تحقیقات کوتاهی باید انجام دهند.
10 فایل Pdf File