طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درک کامل از مفهوم کیفیت و گستره ان و همچنین اگاهی از سیستم هایی که می توانند تحقق این مهم را فراهم اورند در این درس دو واحدی مطرح می شود. لذا موضوع این درس برای رشته مهندسی صنایع یکی از موضوعات مهم می باشد و بازار کار گسترده‌ای در صنعت کشور در مقاطع کارشناسی و ارشد دارد.
2 هدف کلی هدف کلی از این درس تشریح کامل مفهوم گسترده کیفیت از جایگاه مشتری و نحوه تحقق ان می باشد.
3 شایستگی های پایه آشنایی با مباحث مدیریت و کنترل کیفیت
4 اهداف یادگیری درک مفهوم گسترده کیفیت و آشنایی کلی با سیستم هایی که می توانند این مهم را محققق نماید.
5 روش تدریس ارائه سخنرانی درس توسط استاد و مباحثه فعال از طیق پرسش و پاسخ با دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. همچنین طرح سوال‌های ویژه مباحث جالب درس و سپس انجام تحقیقات توسط دانشجو در قالب پروژه‌های کوتاه درسی با ماهیت عددی یا تحلیلی و نهایتا بحث و گفتگو در باره انها می باشد.
6 وظایف دانشجو مطالعه مباحث درس داده شده ویا بروز بودن از طریق مراجع مرتبط با درس شامل کتاب و مقاله-انجام تکلیف درسی شامل سوالات طرح شده در کلاس-حضور منظم و فعال و به موقع در کلاس-مشارکت در طرح سوال خوب و همچنین مشارکت در ارائه پاسخ به سوالات.
7 مواد و امکانات آموزشی اتاق مجهز به ویدیو پروژکتور و یا استفاده کافی از شکل‌ها، شماتیک‌ها و مطالب چاپی.
8 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر 10% میزان درصد این بخش با توجه به نظر استاد درس می‌تواند با درصد امتحان نهایی تغییر کند. میان ترم 30% آزمون نهایی نوشتاری: 60% پروژه ندارد، اما در قالب پاسخ به سوالات ویژه، تحقیقات کوتاهی باید انجام دهند.
9 منبع استاندارد ایزو 9001، کتاب کیفیت جوران، کتاب مقایسه سیستم‌های کیفیت، مدیریت کیفیت جامع، کتاب ابزارهای کیفیت ساپکو و کتاب هاب مربوط به اصول مدیریت که در کلاس به جزئیات معرفی می گردد.