1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس در رشته ژنتیک و به نژادی، به سازماندهی اطلاعات قبلی دانشجویان در رابطه با روشهای اصلاح نباتات و آشنایی با روشهای جدید و مولکولی در تسهیل روشهای اصلاحی کمک می کند. |
2 |
هدف کلی |
درک عمیق روشهای اصلاحی و بکارگیری مباحث نوین در تسهیل شیوه ها |
3 |
شایستگی های پایه |
ژنتیک عمومی، ژنتیک مولکولی و بیوتکنولوژی گیاهی را در سطح مناسبی نیاز دارند. |
4 |
اهداف یادگیری |
- امکان طراحی یک پروژه به نژادی توسط دانشجو
- درک روشهای ارزیابی صفات و خصوصیات گیاهی برای تحلیل آنها |
5 |
روش تدریس |
استفاده از طرح مسئله و بحث برای یافتن بهترین راه حلها |
6 |
وظایف دانشجو |
- انجام تکالیف کلاسی و پروژه های خواسته شده
- تمرین کاربرد نرم افزارهای بررسی تنوع ژنتیکی |
7 |
منبع |
- اصلاح نباتات تکمیلی، دکتر عبد میشانی و ..
- کاربرد ژنتیک کمی در اصلاح نباتات، دکتر فرشاد فر
و... |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
- کلاس دارای ویدئو پروژکتور و کامپیوتر و یا امکانات تدریس الکترونیکی
- نرم افزارهای تخصصی آنالیز تنوع و فیلوژنتیک |
9 |
نحوه ارزشیابی |
در آموزش حضوری برای بخش دوم درس (ملک زاده):
- درستی تکالیف مستمر 2 نمره
- پروژه های کلاسی 2 نمره
- امتحان کمکی پایانی 6 نمره
- بخش اول مربوط به آقای دکتر فارسی 10 نمره |
10 |
فایل |
Pdf File |