طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس در رشته ژنتیک و به نژادی، به سازماندهی اطلاعات قبلی دانشجویان در رابطه با روشهای اصلاح نباتات و آشنایی با روشهای جدید و مولکولی در تسهیل روشهای اصلاحی کمک می کند.
2 هدف کلی درک عمیق روشهای اصلاحی و بکارگیری مباحث نوین در تسهیل شیوه ها
3 شایستگی های پایه ژنتیک عمومی، ژنتیک مولکولی و بیوتکنولوژی گیاهی را در سطح مناسبی نیاز دارند.
4 اهداف یادگیری - امکان طراحی یک پروژه به نژادی توسط دانشجو - درک روشهای ارزیابی صفات و خصوصیات گیاهی برای تحلیل آنها
5 روش تدریس استفاده از طرح مسئله و بحث برای یافتن بهترین راه حلها
6 وظایف دانشجو - انجام تکالیف کلاسی و پروژه های خواسته شده - تمرین کاربرد نرم افزارهای بررسی تنوع ژنتیکی
7 منبع - اصلاح نباتات تکمیلی، دکتر عبد میشانی و .. - کاربرد ژنتیک کمی در اصلاح نباتات، دکتر فرشاد فر و...
8 مواد و امکانات آموزشی - کلاس دارای ویدئو پروژکتور و کامپیوتر و یا امکانات تدریس الکترونیکی - نرم افزارهای تخصصی آنالیز تنوع و فیلوژنتیک
9 نحوه ارزشیابی در آموزش حضوری برای بخش دوم درس (ملک زاده): - درستی تکالیف مستمر 2 نمره - پروژه های کلاسی 2 نمره - امتحان کمکی پایانی 6 نمره - بخش اول مربوط به آقای دکتر فارسی 10 نمره
10 فایل Pdf File