طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس مهم دانشجویان را با تکنیکهای کاربردی مولکولی و اصول هر یک ، آنچنانکه از آن در رساله و پروژه تحقیقی خود بهره میگیرند ، آشنا می کند.
2 هدف کلی فراگیری تکنیک ها و روشها برای کاربرد در پروژه های مولکولی
3 شایستگی های پایه دانشجو باید با ژنتیک مولکولی و بیوتکنولوژی مقدماتی آشنایی داشته باشد.
4 اهداف یادگیری در این درس مهم دانشجویان با تکنیکهای کاربردی مولکولی در مطالعه و تشخیص آشنا شده و اصول هر یک از این روشها را فرا میگیرند.
5 روش تدریس روش تدریس بر اساس بحث درباره هریک از تکنیکها، مزایا و معایب آن و نیز نمایش مراحل آن بصورت تصویری یا انیمیشن می باشد.
6 وظایف دانشجو دانشجو در قالب روشهای فراگرفته باید به کنکاش در مقالات جدید (3 تا 5 سال اخیر) پرداخته و تکنیک های به روز بکار گرفته شده در آنها را استخراج و بصورت سمینار کوتاه ارائه نماید. جنبه کاربردی تکنیک در آن مقالات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
7 منبع تکنیکها در یک کتاب یا منبع خلاصه نشده اند. لذا از منابع متنوع و به روز و حتی کاتالوگهای شرکتهای موفق در زمینه تولید تکنیک و یا کیتهای آزمایشی علاوه بر کتب عمومی این رشته استفاده میشود.
8 مواد و امکانات آموزشی استفاده از کامپیوتر و ویدئوپروژکتور برای نمایش فرایندها و پخش انیمیشن های علمی موجود ضروریست.
9 نحوه ارزشیابی - تکالیف کلاسی 2 نمره - درستی تکالیف مستمر 2 نمره - امتحان کمکی پایانی 6 نمره - نیمه دوم با دکتر مشتاقی و دکتر وصال 10 نمره
10 فایل Pdf File