| 1 | 
											جایگاه درس در برنامه درسی دوره | 
											این درس با هدف اشنایی جامع دانشجویان دکتری با ژنوم و تنوع ژنومی ، تکامل ژنومی و نحوه بررسی ژنوم به شیوه مارکری و مقایسه ای در میان دروس گنجانده شده و بسیار ضرورت دارد. | 
										
																			
											| 2 | 
											هدف کلی | 
											درک ژنوم و ژنومیک مقایسه ای و تکامل ژنومی با استفاده از ابزارهای مطالعه آن و بکارگیری نرم افزارهای مربوطه | 
										
																			
											| 3 | 
											شایستگی های پایه | 
											دانشجو به درک عمیق از ژنتیک مولکولی و بیوانفورماتیک نیاز داردئ. | 
										
																			
											| 4 | 
											اهداف یادگیری | 
											- مطالعه تنوع تکاملی، اصول عملی مطالعات فایلوژنتیکی
- مهمترین نظریات تکامل مولکولی، درک ساعت مولکولی و انحراف از آن
- آنالیز نرم افزاری فایلوژنی با نرم افزار MEGA
- ژنومیک مقایسه ای با مطالعه همولوژی ژنومی
- اصول تهیه نقشه های ژنتیکی/ مارکری
- تنوع نوکلئوتیدی و SNP ها
- عدم تعادل لینکاژی ( Linkage Disequiliberium ) ومکان یابیQTL  ها | 
										
																			
											| 5 | 
											روش تدریس | 
											بحث گروهی و مقایسه
پرسش و پاسخ
مبتنی بر پروژه | 
										
																			
											| 6 | 
											وظایف دانشجو | 
											انجام تکالیف نرم افزاری | 
										
																			
											| 7 | 
											مواد و امکانات آموزشی | 
											وجود نرم افزارهای JoinMap  , QTL Cartographer , MEGA | 
										
																			
											| 8 | 
											نحوه ارزشیابی | 
											ارشیابی نیمی از کلاس (نیمه دوم) بصورت زیر خواهد بود:
همراهی و حضور موثر در بحث ها    1 نمره ارفاقی
پاسخ صحیح به تمرینات            2 نمره
پروژه های نرم افزاری    2 نمره
پایان ترم    6 نمره | 
										
																			
											| 9 | 
											فایل | 
											Pdf File |