1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اجباری |
2 |
هدف کلی |
هدف این درس آشنایی با مکاتب، نظریه ها و شیوه های نوسازی است. انتظار دارد دانشجویان در انتهای درس، هم با جنبه های نظری و هم با چگونگی اجرا و تجربه کشورهای مختلف در نوسازی سیاسی آشنا شده باشند و بتوانند تحلیلی منسجم از امکانات و دشواری های نوسازی از جنبه نظری و عملی ارائه دهند. |
3 |
شایستگی های پایه |
گذراندن دروس شناخت ماهیت امپریالیسم و مسائل سیاسی و اقتصادی جهان سوم |
4 |
اهداف یادگیری |
دانشجو باید بتواند برنامه های توسعه را در قالب تئوریک و تجربی تحلیل نماید. |
5 |
روش تدریس |
استاد محور |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور و شرکت فعال در مباحث |
7 |
منبع |
منیع اصلی درس: موثقی، سیداحمد ،« نوسازی و توسعه سیاسی »تهران، نشر میزان.
لاور، رابرت اچ، دیدگاه هایی درباره دگرگونی اجتماعی، ترجمه کاووس سیدامامی، مرکزنشر دانشگاهی.
منابع کمکی: برینتون، کلارنس کرین، شکل گیری افکارمدرن ترجمه الهه هاشمی حائری، تهران، علم.
سو، الوین، ی، تغییر اجتماعی و توسعه، ترجمه محمود حبیبی مظاهری، تهران، پژوهشکده مطالعات
راهبردی.
مور، بارینگتن، ریشه های اجتماعی دیکتاتوری و دموکراسی، ترجمه حسین بشیریه، تهران، مرکزنشردانشگاهی. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
اینترنت و دسترسی به امکانات آموزش های مجازی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
حضور در کلاس+ مشارکت فعال در مباحث+ پاسخ به پرسش های مطرح شده + امتحان کتبی پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |