1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اختیاری 2 واحدی |
2 |
هدف کلی |
شناخت افکار و عوامل نوسازی و عوامل توسعه نیافتگی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با نظریه های جامعه شناسی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با رویکردهای نظری درباره توسعه و کاربست دیدگاه های جامعی شناسانه در فهم جامعه در حال توسعه |
5 |
روش تدریس |
استاد- دانشجو محور |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور و مشارکت + تهیه مقاله علمی- پژوهشی |
7 |
منبع |
نوسازی، تغییر فرهنگی و دموکراسی، رونالد اینگلهارت و کریستین ولزل، ترجمه یعقوب احمدی
نظم و زوال سیاسی، فرانسیس فوکویاما، ترجمه رحمن قهرمانپور
تاملاتی در توسعه انسانی، محبوب الحق، ترجمه احسان پشت مشهدی
گروه نویسندگان، تصور عصر پسا توسعه، گزینش و ویرایش محمد ملا عباسی، تهران، ترجمان علوم انسانی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتابخانه+ فضای مجازی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
مقاله پژوهشی 6نمره+
حضوردرکلاس و مشارکت در مباحث کلاس 2نمره
ارائه کلاسی 2 نمره
پایان ترم10 نمره |