1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس فوق یک درس کاملا بین رشتهای میباشد. در این درس میخواهیم با استفاده از مفاهیم ریاضی و فیزیک مکانیزم عملکرد مغز را توضیح دهیم. لذا دانشجویان برای فهم این درس میبایست با مفاهیم الکترومغناطیس، آنالیز فوریه، معادلات با مشتقات جزئی آشنا باشند. بهتر است دانشجویان قبلا با مفاهیم فیزیولوژی عصبی نیز آشنا باشند اما در غیر این صورت هم با توجه به اینکه در حین درس فیزیولوژی به مقدار مورد نیاز تدریس میشود اشکالی ایجاد نمیشود. در طول درس نیز مفاهیم سیستم های پیچیده و رقتار بحرانی که یکی از مباحث فیزیک میباشد معرفی خواهد شد. در انتهای درس هم حل تحلیلی سیستم ها دینامیکی معرفی میشود. |
2 |
هدف کلی |
در این درس میخواهیم با استفاده از مفاهیم ریاضی و فیزیک مکانیزم عملکرد مغز را توضیح دهیم. |
3 |
شایستگی های پایه |
جسارت استفاده از مفاهیم ریاضی و قیزیک که قبلا یادگرفته شده است برای توضیح عملکرد پیجیدهی مغز. |
4 |
اهداف یادگیری |
درس از دو بخش تشکیل شده است که در جلسات انتهایی این دو بخش در هم ادغام میشوند. در قسمت اول عملکرد یک تک نورون و سیناپس بین دو نوورن را مدلسازی می کنیم. در قسمت دوم به شبکه ی نورونی و ریتم های مغزی میپردازیم و در نهایت با مدلسازی شبکه نورونی رفتار خود به خودی مغز را توضیح میدهیم. |
5 |
روش تدریس |
درس به صورت حضوری ارائه میشود. |
6 |
وظایف دانشجو |
حل مسائل به صورت تحلیلی- آنالیز داده های مغزی (LFP و اسپایک)-حل عددی سیستم های دینامیکی |
7 |
منبع |
|
8 |
نحوه ارزشیابی |
پایان ترم-میان ترم-تکلیف-ارائه-فعالیت کلاسی |