طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس با توجه به اهمیت ویژه ای که میکروارگانیسم ها از جنبه های مختلف دارند ارائه گردیده است. میکروارگانیسم ها با توجه به تنوع زیادی که دارا هستند و همچنین تاثیر شگرفی که بر حیات دیگر موجودات زنده خصوصا انسان داشته اند از جایگاه ویژه ای در بین موجودات زنده برخوردار هستند. بنابر این کسب اطلاعات کافی در باره این موجودات بسیار مفید و کاربردی می باشد.
2 هدف کلی آشنایی با میکروارگانیسم ها از نظر ساختاری- رشد و فعالیت در شرایط مختلف و کاربردهای مختلفی که در صنعت و محیط زیست دارند.
3 شایستگی های پایه اطلاعات پایه در خصوص ماکرومولکولهای زیستی خصوصا DNA و پروتئین و همچنین آشنا بودن با اکوسیستم های مختلف طبیعی به درک مطالب این درس کمک قابل توجهی خواهد نمود.
4 اهداف یادگیری شناخت میکروارگانیسم- ساختار و چگونگی رشد و فعالیت آنها و همچنین کاربرد آنها در صنایع مختلف
5 روش تدریس سخنرانی، پرسش و پاسخ، اسلاید و پاورپوینت، فیلم و ویدئو، بازدید (در صورت امکان)
6 وظایف دانشجو - پاسخ به سئوالات مطرح شده در طول کلاس: در این جا درست بودن پاسخ مهم نیست بلکه تنها ارائه پاسخی مرتبط کافی است. 2- ارائه سمینار: هدف از ارائه سمینار افزایش مهارتهای عمومی در استفاده از منابع درسی و همچنین تفکر و تحلیل درخصوص موضوعات مختلفی است که در درس مطرح می شود. سمینار اختیاری است 3- شرکت در کوئیزهای کلاسی: این امتحانات کوتاه برای مرور مطالب درسی و همگام بودن و بروز بودن مفید می باشد
7 منبع Brock Biology of Microorganisms
8 مواد و امکانات آموزشی کامپیوتر یا لب تاپ – صفحه نمایش عادی و دیجیتالی – تخته سیاه و یا وایت برد – بلندگو (برای نمایش بعضی از فیلم ها یا ویدئو ها) – پوینتر – گچ و ماژیک رنگی - اینترنت پرسرعت
9 نحوه ارزشیابی امتحان پایان ترم – امتحان میان ترم (در صورت امکان) – حضور در کلاس -کوئیزها -سمینار و فعالیت های کلاسی