طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره باکتریها به دلایل متعدد مانند رشد سریع و آسان، سهولت در نگهداری و بازیابی در شرایط آزمایشگاهی از قدیم الایام برای مطالعات سلولی و مولکولی و ژنتیک مورد استفاده قرار گرفته اند. بررسی ژنتیک مولکولی این گروه از موجودات اطلاعات ارزشمندی را در اختیار محققین سلولی و مولکولی قرار داده است
2 هدف کلی آشنایی با ساختار ژنوم پروکاریوتی و همانندسازی آن و تغییرات ژنتیکی که در پروکاریوت ها در اثر فرآیندهای مختلف ژنتیکی از جمله جهش و نوترکیبی ژنتیکی اتفاق می افتد.
3 شایستگی های پایه دارا بودن دانش پایه و جامع از میکروب شناسی عمومی، میکروب شناسی کاربردی و ویروس شناسی
4 اهداف یادگیری دانش افزایی در خصوص موضوعاتی مانند سازمان بندی کروموزوم باکتری، کروموزوم سنتزی باکتریایی، جهش یافته های باکتریایی، ژنوم باکتریوفاژها و اهمیت آنها، بیولوژی مولکولی پلاسمید، عناصر ژنتیکی متحرک و غیره
5 روش تدریس سخنرانی، پرسش و پاسخ، اسلاید و پاورپوینت، فیلم و ویدئو، بازدید
6 وظایف دانشجو حضور مستمر و موثر در کلاس های درس. ارائه سمینار کلاسی. پاسخ به پرسش های مطرح شده در درس. انجام تکالیف کلاسی از جمله جستجوی مقالات و مطالب مرتبط با درس.
7 منبع - منابع اصلی: 1- Molecular Genetics of Bacteria 5th Edition, Dale & Park, 2013 John Wiley and Sons. 2- Molecular Genetics of Bacteria 4th Edition, Snyder, Peters, Henkin and Champness, 2013 ASM Pres. 2- منابع بیشتر: 1- Advanced Bacterial Genetics: Use of Transposons and Phage for Genomic Engineering, Hughes, 2007, New York: Elsevier. 2- Modern Microbial Genetics., Streips & Yasbin, 2004, New Jersey: John Wiley & Sons.
8 مواد و امکانات آموزشی کامپیوتر یا لب تاپ – صفحه نمایش عادی و دیجیتالی – تخته سیاه و یا وایت برد – بلندگو (برای نمایش بعضی از فیلم ها یا ویدئو ها) – پوینتر – گچ و ماژیک رنگی - اینترنت پرسرعت
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر (حضور موثر در کلاس و پاسخگویی به پرسش های درسی - فعال بودن د رکلاس) - تکالیف درسی (مقالات مرتبط با هر درس)- ارائه سمینار - امتحانات میان ترمی بصورت کوئیز - امتحان پایان ترم
10 فایل Pdf File