طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس برای افزایش دانش و اطلاعات علمی دانشجویان برای مقابله و حل معضلات و مشکلات زیست محیطی با کمک علم روز بیوتکنولوژی طراحی و برنامه ریزی شده است.
2 هدف کلی آشنایی با روشهای بیوتکنولوژیی که در حل مشکلات زیست محیطی دخیل می باشند. روشهای حذف و بازیافت مواد زائد بیولوژیکی، حذف آلاینده های مختلف و ردیابی و مونیتورینگ آنها در این درس مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرند.
3 شایستگی های پایه داشتن زمینه مناسب در علوم میکروبیولوژی خصوصا میکروبیولوژی محیطی و اکولوژی میکروبی در درک مطالب این درس کمک زیاد می کند. همچنین اطلاعات پایه در علوم دیگر مانند بیوشیمی و مهندسی شیمی نیز در این درس مفید خواهد بود.
4 اهداف یادگیری دانش افزایی در خصوص روشهای مورد استفاده در حل مشکلات زیست محیطی.
5 روش تدریس استفاده از پاورپوینت و نرم افزارهای مرتبط با تدریس مجازی برای ارائه بخش های مختلف درس. پرسش و پاسخ د رحین درس. ارائه سمینار توسط دانشجویان. جستجوی مطالب علمی و مقالات بروز و ارائه آن توسط دانشجویان. در صورت حضوری بودن می توان دیدو بازدیدهای علمی را نیز برگزار نمود.
6 وظایف دانشجو حضور مستمر و موثر در کلاس های درس. ارائه سمینار کلاسی. پاسخ به پرسش های مطرح شده در درس. انجام تکالیف کلاسی از جمله جستجوی مقالات و مطالب مرتبط با درس.
7 منبع
8 مواد و امکانات آموزشی کامپیوتر- لب تاپ - هدست- میکروفون- هارد دیسک- وب کم- نرم افزارهای کامپیوتری مرتبط با تدریس
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر (حضور موثر در کلاس و پاسخگویی به پرسش های درسی - فعال بودن د رکلاس) - تکالیف درسی (مقالات مرتبط با هر درس)- ارائه سمینار - امتحانات میان ترمی بصورت کوئیز - امتحان پایان ترم