1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس برای افزایش دانش و اطلاعات علمی دانشجویان برای مقابله و حل معضلات و مشکلات زیست محیطی با کمک علم روز بیوتکنولوژی طراحی و برنامه ریزی شده است. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با روشهای بیوتکنولوژیی که در حل مشکلات زیست محیطی دخیل می باشند. روشهای حذف و بازیافت مواد زائد بیولوژیکی، حذف آلاینده های مختلف و ردیابی و مونیتورینگ آنها در این درس مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرند. |
3 |
شایستگی های پایه |
داشتن زمینه مناسب در علوم میکروبیولوژی خصوصا میکروبیولوژی محیطی و اکولوژی میکروبی در درک مطالب این درس کمک زیاد می کند. همچنین اطلاعات پایه در علوم دیگر مانند بیوشیمی و مهندسی شیمی نیز در این درس مفید خواهد بود. |
4 |
اهداف یادگیری |
دانش افزایی در خصوص روشهای مورد استفاده در حل مشکلات زیست محیطی. |
5 |
روش تدریس |
استفاده از پاورپوینت و نرم افزارهای مرتبط با تدریس مجازی برای ارائه بخش های مختلف درس. پرسش و پاسخ د رحین درس. ارائه سمینار توسط دانشجویان. جستجوی مطالب علمی و مقالات بروز و ارائه آن توسط دانشجویان. در صورت حضوری بودن می توان دیدو بازدیدهای علمی را نیز برگزار نمود. |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور مستمر و موثر در کلاس های درس. ارائه سمینار کلاسی. پاسخ به پرسش های مطرح شده در درس. انجام تکالیف کلاسی از جمله جستجوی مقالات و مطالب مرتبط با درس. |
7 |
منبع |
|
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر- لب تاپ - هدست- میکروفون- هارد دیسک- وب کم- نرم افزارهای کامپیوتری مرتبط با تدریس |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر (حضور موثر در کلاس و پاسخگویی به پرسش های درسی - فعال بودن د رکلاس) - تکالیف درسی (مقالات مرتبط با هر درس)- ارائه سمینار - امتحانات میان ترمی بصورت کوئیز - امتحان پایان ترم |