1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
باکتریها به دلایل متعدد مانند رشد سریع و آسان، سهولت در نگهداری و بازیابی در شرایط آزمایشگاهی از قدیم الایام برای مطالعات سلولی و مولکولی و ژنتیک مورد استفاده قرار گرفته اند. بررسی ژنتیک مولکولی این گروه از موجودات اطلاعات ارزشمندی را در اختیار محققین سلولی و مولکولی قرار داده است. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با ساختار ژنوم پروکاریوتی و همانندسازی آن و تغییرات ژنتیکی که در پروکاریوت ها در اثر فرآیندهای مختلف ژنتیکی از جمله جهش و نوترکیبی ژنتیکی اتفاق می افتد. |
3 |
شایستگی های پایه |
دارا بودن دانش پایه و جامع از میکروب شناسی عمومی، میکروب شناسی کاربردی و ویروس شناسی |
4 |
اهداف یادگیری |
دانش افزایی در خصوص موضوعاتی مانند سازمان بندی کروموزوم باکتری، کروموزوم سنتزی باکتریایی، جهش یافته های باکتریایی، ژنوم باکتریوفاژها و اهمیت آنها، بیولوژی مولکولی پلاسمید، عناصر ژنتیکی متحرک و غیره |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی، پرسش و پاسخ، اسلاید و پاورپوینت، فیلم و ویدئو، بازدید |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور مستمر و موثر در کلاس های درس. ارائه سمینار کلاسی. پاسخ به پرسش های مطرح شده در درس. انجام تکالیف کلاسی از جمله جستجوی مقالات و مطالب مرتبط با درس. |
7 |
منبع |
|
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر یا لب تاپ – صفحه نمایش عادی و دیجیتالی – تخته سیاه و یا وایت برد – بلندگو (برای نمایش بعضی از فیلم ها یا ویدئو ها) – پوینتر – گچ و ماژیک رنگی - اینترنت پرسرعت |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر (حضور موثر در کلاس و پاسخگویی به پرسش های درسی - فعال بودن د رکلاس) - تکالیف درسی (مقالات مرتبط با هر درس)- ارائه سمینار - امتحانات میان ترمی بصورت کوئیز - امتحان پایان ترم |