طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی آشنایی با روش ها و رویکردهای کلاسیک و مدرن در تولید معارف اسلامی، در شاخه های مختلف آن.
2 شایستگی های پایه آشنایی با کلیات علوم و معارف اسلامی در سطح دانشجویان ارشد رشته فسفه تعلیم و تربیت اسلامی
3 اهداف یادگیری آشنایی با روش ها و رویکرد های متعارف در علوم اسلامی کلاسیک(کلام فلسفه، تفسیر و فقه اسلامی). آشنایی با برخی روش ها و رویکرد های نوین در مطالعات اسلامی متاخر، روش هایی چون روش تحلیل هرمنوتیکی - پدیدارشناسی - تحلیل روایی و غیره.
4 روش تدریس سخنرانی - بحث و تعامل گروهی - طرح مساله و گفتگویی جمعی برای حل آن.
5 وظایف دانشجو مطالعه منابع معرفی شده - مشارکت در مباحثات کلاسی - انجام تحقیق و تکالیف واگذارشده.
6 منبع فهرست منابع: روش شناسی مطالعات دینی – احد فرامرز قراملکی آشنایی با علوم اسلامی(مجموعه دوره) – مرتضی مطهری روش شناسی علم کلام – رضا برنجکار روش شناسی علم کلام – حمید رضا شاکرین روش شناسی فلسفه ملاصدرا – احد فرامرز قراملکی روش شناسی تفسیر قران – علی نصیری درآمدی به مطالعات قرآن و نظریه پردازی در علوم اسلامی – علیرضا محمدی فرد روش شناسی تفسیر قرآن – عباسعلی عمید زنجانی سبک شناسی مفسران – محمد حسن ربانی مکاتب تفسیری – علی اکبر بابایی روش شناسی اجتهاد؛ تبیین و ارزیابی مکاتب فقهی اصولی شیعه – مجتبی رحیمی ادوار اجتهاد از دیدگاه مذاهب اسلامی – محمد ابراهیم جناتی ادوار فقه – محمود شهابی هرمنوتیک و نواندیشی دینی – جهانگیر مسعودی هرمنوتیک بمثابه روش تحقیق در علوم دینی – جهانگیر مسعودی کاربرد روش تحلیل هرمنوتیک در مطالعات اسلامی – جلال درخشه – محمد صادق نصرتت پناه پدیدارشناسی دین – محمود خاتمی پدیدارشناسی در فلسفه اسلامی – محمود نوالی
7 نحوه ارزشیابی ارزیابی مستمر فعالیت ها و مشارکت های دانشجویی - امتحان میان ترم - امتحان پایان ترم - ارزیابی تحقیق های محوله
8 فایل Pdf File