طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی آشنایی دانشجویان با مبانی و نیزدستگاه معرفت شناسی کانت و لوازم و پیامدهای آن
2 اهداف یادگیری آگاهی از ویژگی های فلسفه کانت به عنوان بزرگترین شخصیت فلسفی جهان مدرن مانند ویژگی انتقادی - critical - تحلیلی -analytical و استعلائی - transcendental فلسفه کانت و همینطور آشنایی دقیق با مباحث اصلی کانت در کتاب نقد عقل محض - critique of pure reason مانند حسیات استعلایی - transcendental aesthetic - تحلیل استعلایی - transcendental analytic و منطق استعلایی - transcendental logic - و نیز آگاهی دقیق ازپرسش ها و مساله های اصلی در فلسفه کانت و راهبرد اصلی کانت در پاسخ به این مسایل یعنی همان رویکرد سوبژکتیویستی - subjectivism با عنوان انقلاب کپرنیکی کانت در فلسفه مدرن غرب
3 روش تدریس سخنرانی – استفاده از وسایل سمعی و بصری کمکی مانند پاورپواینت – گفتگو و مباحثات مشارکتی – ارائه دانشجویی در موضوعات تحقیقی موظف
4 منبع منابع کمکی شامل فلسفه کانت از اشتفان کورنر و ترجمه فولادوند- تاریخ فلسفه کاپلستون - ترجمه بزرگمهر – تمهیدات کانت - ترجمه حداد عادل – بررسی انتقادی و تطبیقی فلسفه نظری کانت از حسین غفاری - نقد تفکر فلسفی غرب تالیف ژیلسون و ترجمه احمد احمدی – فلسفه نقادی کانت از کریم مجتهدی – نظریه شناخت کانت تالیف یوستوس هارتناک و ترجمه حداد عادل و نیز ترجمه علی حقی – فلسفه کانت از نقیب زاده – از برونو تا کانت از شرف الدین خراسانی – دونس اسکات و کانت به روایت هیدگر از کریم مجتهدی – کانت و مابعدالطبیعه از موسی اکرمی -
5 نحوه ارزشیابی مشارکت در فعالیت و مباحثات کلاسی – ارائه تحقیق در کلاس – تدوین مقاله – امتحان پایان ترم
6 فایل Pdf File